Springen naar inhoud

Bommenwerper

• Log in om te kunnen reageren

nielsweethetniet

nielsweethetniet

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 februari 2012 - 18:52

ik heb hier een oefening ma weet nie hoe ik erraan moet beginnen,..

een bommenwerper vliegt op een hoogte van 350m met een snelheid van 390 km / h
Hoeveel meter voor het doel moet een bom gelost worden opdat ze doel zou treffen ?

hopelijk kunnen jullie mij helpen ..

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5441 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 07 februari 2012 - 19:03

Stel: g=10
Als de bom gelosd wordt ,dan heeft de bom een horizontale snelheid die gelijk is aan LaTeX
We kunnen de beweging van de bom ontleden in een horizontale beweging en in een vertikale beweging .
De horizontale beweging is een eenparig rechtlijnige beweging met horizontale snelheid LaTeX
De vertikale beweging is een eenparig versnelde beweging met begin snelheid LaTeX

nielsweethetniet

nielsweethetniet

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 februari 2012 - 19:26

Stel: g=10
Als de bom gelosd wordt ,dan heeft de bom een horizontale snelheid die gelijk is aan LaTeX

We kunnen de beweging van de bom ontleden in een horizontale beweging en in een vertikale beweging .
De horizontale beweging is een eenparig rechtlijnige beweging met horizontale snelheid LaTeX
De vertikale beweging is een eenparig versnelde beweging met begin snelheid LaTeX

oke bedankt ,

maar ik weet nog altijd niet goed hoe ik eraan moet beginnne , en wat ik dan met die snelheid moet doen (390 km/h )
ik heb 2 formules hiervoor gezien : - x=v.t en y = g.t≤/2
ma ik weet nie hoe ik erraan moet beginnen ..

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 februari 2012 - 19:27

bereken dan eerst eens hoe lang een bom erover doet tot hij de grond raakt als hij gewoon van een 350 m hoge toren af zou vallen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures