Mri

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 14

Mri

We zijn bezig met een project over MRI, maar ik begrijp het eigenlijk nog niet helemaal.

T1 en T2 etc. snap ik op zich wel, maar door wat wordt bij de relaxatie de energie opgenomen (een spoel?) en hoe gebeurt dit precies? En hoe kan er dan zeg maar een plaatje uit komen?

Het heeft er volgens mij me te maken dat verschillende weefsels een verschillende T1/T2 hebben, maar hoe wordt dit dan geregistreerd?

Ik hoop dat iemand dit weet!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Mri

Heb je hier al gekeken?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 1

Re: Mri

http://www.angelfire.com/planet/mri/MRIdetechniek.pdf Probeer deze link eens. MRI principes voor iedereen die geen graad in fysica heeft. Kun je T1 en T2 ook nog eens nalezen. Als je mri principes googled vind je hem ook.

Tijdens de relaxatie processen geven protonen hun overtollige energie (die ze kregen van de 90 graden RF puls) af in de vorm van radiofrequente golven. Om een plaatje te reconstrueren moeten deze radiofrequente golven worden opgevangen. Dit kan gedaan worden met een RF-ontvangstspoel (die loodrecht op het hoofdmagneetveld B0 geplaats moet worden anders krijg je geen signaal).

De rest moet je maar in de syllabus lezen anders wordt het een veel te lang verhaal.

Reageer