Systeembord

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Systeembord

Ik heb een systeembord gemaakt dat er voor moet zorgen dat een zonnescherm uit gaat bij zonlicht en weer in gaat bij te weinig zonlicht. Op zich is dit gelukt, maar ik moest er ook voor zorgen dat hij bij regen en wind ook weer terug in gaat. Ook dit is wel redelijk gelukt, maar ik heb voor de wind en regen sensor een druk schakelaar gebruikt. Dit blijkt niet te kloppen. Ik vraag me nu dus af hoe je wel een regensensor en wind sensor kan tekenen.

[attachment=9519:Systeemb...uurkunde.png]
Bijlagen
Systeembord_Natuurkunde.png
Systeembord_Natuurkunde.png (37.98 KiB) 96 keer bekeken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Systeembord

Voor wat ik ervan weet hebben die systeemborden geen aparte regen- of windsensoren. Maar een drukknop is inderdaad geen sensor (of je zou het al een druksensor moeten noemen). Misschien simpelweg sensoren plaatsen in de plek van die drukknoppen?

Als dat alles is vind ik de kwestie tamelijk irrelevant. Of je nou een drukknop gebruikt om een teveel aan wind te simuleren, of een of andere sensor met bijbehorende comparator. Het is en blijft een simulatie.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer