Springen naar inhoud

Juiste personeel in buitenland moeilijk te vinden.

• Log in om te kunnen reageren

benb

benb

• >250 berichten
  • 926 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 13 februari 2012 - 08:41

Bij het openen van een buitenlandse vestiging, zijn 'Personeel' en 'Bedrijfsgebouwen' de grootste struikelblokken.

Dat blijkt uit wereldwijd onderzoek van Regus onder ruim 12.000 bedrijven.

Uit het onderzoek blijkt dat 53 procent van de bedrijven liever iemand uit het thuisland de honneurs in den vreemde laat waarnemen, terwijl 47 procent een lokaal iemand prefereert om namens het bedrijf zaken te doen. Bij allebei de strategieën zijn er voor- en nadelen, zegt Eduard Schaepman, algemeen directeur van Regus Nederland.

Expats
Wanneer bedrijven een Nederlander meesturen naar het buitenland, zijn vaak de kosten een probleem: ‘Het is vaak ontzettend duur om iemand uit Nederland naar het buitenland te sturen. Het gezin moet mee, et cetera. Bovendien integreren expats minder in de lokale cultuur dan je zou willen. Vooral voor salesfuncties is het dan lastig om goed je werk te doen. Daarvoor moet je toch bekend zijn met het lokale netwerk en de gebruiken om succesvol te kunnen zijn.’

Lokale mensen
Maar ook wanneer je een lokaal iemand inhuurt, kunnen er lastigheden optreden. ‘Iemand kan wel aansluiten bij het lokale netwerk, maar dan is het contact met het hoofdkantoor weer lastiger. Iemand uit een Romaanse cultuur zal altijd minder goed samenwerken met iemand uit noordelijke landen. De normen en waarden zijn anders, de manieren van communiceren en informatie delen, et cetetra.’

Topmensen
Ook topmannen, net als salesfuncties, kun je beter lokaal invullen, zegt Eduard Schaepman: ‘Topmensen doen het beter wanneer ze zich in het lokale netwerk kunnen begeven. Een Britse topman bij een Nederlands bedrijf kom je ook niet in het circuit tegen. Maar als het gaat om vakinhoudelijke knowhow, om de kennis die er in iemands hoofd zit, dan kun je met evenveel gemak een lokaal iemand nemen. Een laborant bijvoorbeeld, doet zijn werk hier net zo goed als daar.’

Succesvoller
Uit het onderzoek blijkt verder dat bedrijven die op de internationale markten actief zijn, betere resultaten behalen dan bedrijven die zich alleen op de markt in eigen land concentreren. Deze bevindingen tonen aan dat een uitbreiding naar het buitenland gunstig is voor bedrijven.

In Nederland bestaat volgens Regus een grote kloof tussen de vooruitzichten van Nederlandse bedrijven die reeds internationaal actief zijn – waarvan 71 procent verder wil uitbreiden – en die van bedrijven die alleen op hun eigen markt focussen – waarvan slechts 26 procent in de komende jaren naar het buitenland wil uitbreiden.

http://www.regus.pre...DetailsID=33331

Het leek mij wel interessant om dit te plaatsen daar emigratie meer en meer toeneemt. En handelsgrenzen eigenlijk niet meer bestaan.
nothing will change without a rebel

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 februari 2012 - 10:28

Tja, als jouw baas je zou vragen om te verhuizen naar China, omdat je afdeling naar China word overgeplaatst. Zou je het doen?

Elk bedrijf is anders, maar ik vind dit verplaatsen naar lage lonenlanden de grootste dreiging voor de Nederlandse economie.

Het openen van een verkoop afdeling in een ander land is natuurlijk anders.

Je hebt emigratie voor verschillende redenen. Echter deze economische emigratie heeft soms weg van gedwonge emigratie.

Het bericht dat je aanhaalt gaat ook eigenlijk emigratie tegen.

Emigreren binnen de EU is natuurlijk heel anders als emigreren naar een ander wererlddeel.

benb

benb

• >250 berichten
  • 926 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 13 februari 2012 - 13:22

Emigreren is meer weggelegd voor mannen dan voor vrouwen. Het is juist de vrouw die dat tegenhoudt. En de reden is vooral de sociale en emotionele kant. Zij wil actief contact houden met bv kinderen, kleinkinderen en familieleden.

Vooral de doelgroep jonge mannen willen wel emigreren. Deze hebben wel een opleiding maar geen werkervaring. Overigens heeft nederland meer een dienstverlenende sector dan een productiesector.

Dat productiebedrijven worden overgeplaatst of dat er een filiaal wordt geopend staat voor mij als een paal boven water. De bekende reden zijn nog steeds: loonkosten, regelzucht overheid en infrastructuur, alsmede de politieke blindheid en oor doofheid hoe de zakenwereld echt in elkaar steekt.

Maar daarnaast hebben veel westerse landen een zekerheidsnet opgebouwd voor de burger. In principe kan er niets met je gebeuren. alles is geregeld voor je.
Maar dat leidt wel tot een soort acceptatiegedrag waarbij nieuwe ontwikkelingen en het aangaan van avonturen door die zelfde burger wordt vermeden.

Maar tot hoe lang kan de overheid van dat land dat dan nog volhouden als emigratie een 'must' is geworden om nog een baan te willen hebben ?

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 februari 2012 - 14:10

Nu is het de productiebanen die naar China gaan.
Dalijk zijn het de dienstverlenende banen.

Een hoog opgeleide emigrant is slechte zaak voor Nederland. We hebben veel energie ingestopt om slimme mannen en vrouwen te trainen die in de toekomst onze economie draaiende moeten houden. Als die weggaan is dat allemaal voor niets geweest.

Je kunt inderdaad stellen dat ons huidige sociaal stelsel niet opgewassen is tegen globalisatie.

benb

benb

• >250 berichten
  • 926 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 13 februari 2012 - 14:33

Tja, als jouw baas je zou vragen om te verhuizen naar China, omdat je afdeling naar China word overgeplaatst. Zou je het doen?

Ja dat zou ik doen...sterker nog er was daar een project voor 6 maanden en ik heb mij gemeld om te gaan, wetende dat ik zeer weinig kans maakte daar ik slechts enkele weken werkte voor dat bedrijf en ook slechts enkele maanden hier in dk woonde. onvoldoende kennis van de taal, zeker de technische kennis. Helaas dus niet doorgegaan.

Veranderd door benb, 13 februari 2012 - 14:34

benb

benb

• >250 berichten
  • 926 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 13 februari 2012 - 14:39

Nu is het de productiebanen die naar China gaan.
Dalijk zijn het de dienstverlenende banen.

Maar ook anders, die andere landen penetreren ook al geruime tijd in nl en medelanden...veel IT en ICT-ers die vanuit Indië de europese en andere markten bedienen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 februari 2012 - 15:01

Ja dat zou ik doen...sterker nog er was daar een project voor 6 maanden en ik heb mij gemeld om te gaan, wetende dat ik zeer weinig kans maakte daar ik slechts enkele weken werkte voor dat bedrijf en ook slechts enkele maanden hier in dk woonde. onvoldoende kennis van de taal, zeker de technische kennis. Helaas dus niet doorgegaan.

6 maanden is een vakantie. Ik heb het over permanent.

benb

benb

• >250 berichten
  • 926 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 13 februari 2012 - 15:23

6 maanden is een vakantie. Ik heb het over permanent.

Ervan uitgaande dat ik daar veel vind dat bij mij past...ja

benb

benb

• >250 berichten
  • 926 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 13 februari 2012 - 16:56

Een beetje off topic...maar het een sluit het ander uit

http://www.cbs.nl/nl...012-3547-wm.htm

Er komen dus meer mensen binnen in Nederland dan er weggaan. De vraag die ik al eerder gesteld heb maar daar geen antwoord op kan vinden is:

Wat is de kwaliteit dat binnenkomt en wat is de kwaliteit dat weggaat. En dat bedoel ik dus gerelateerd aan het onderwerp werken in het bedrijfsleven.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 februari 2012 - 17:10

Bij het openen van een buitenlandse vestiging, zijn 'Personeel' en 'Bedrijfsgebouwen' de grootste struikelblokken.

Dat blijkt uit wereldwijd onderzoek van Regus onder ruim 12.000 bedrijven.

"Wij van WC eend adviseren WC eend"

Het 'onderzoek' geeft een probleem aan waar Regus een oplossing voor heeft. Niet heel erg wetenschappelijk
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

benb

benb

• >250 berichten
  • 926 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 13 februari 2012 - 17:28

"Wij van WC eend adviseren WC eend"

Het 'onderzoek' geeft een probleem aan waar Regus een oplossing voor heeft. Niet heel erg wetenschappelijk

wie is die werkelijke wc eend dan en met welk doel ?

en

Iets is wetenschappelijk of niet wetenschappelijk en niet een beetje

E.Desart

E.Desart

• >1k berichten
  • 2391 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 februari 2012 - 17:54

Emigreren is meer weggelegd voor mannen dan voor vrouwen. Het is juist de vrouw die dat tegenhoudt. En de reden is vooral de sociale en emotionele kant. Zij wil actief contact houden met bv kinderen, kleinkinderen en familieleden.

Ik ken geen gerelateerde statistieken, maar in het geval van mijn dochter was zij overduidelijk de initiatiefnemer. En beiden zonder plaatselijke werkaanbieding vanuit België geregeld. Mijn dochter liet hier zelfs een zeer goede functie achter die ze graag deed (Hoofd van de Provinciale kinderboerderij van de Provincie Antwerpen wat geen hobby-achtig ding is maar een serieuze organisatie met behoorlijk wat personeel, gronden en gebouwen. http://www.provant.b...hoeve/index.jsp ).
Dit deed zij zonder zelfs ginder een vervangende job te hebben die op haar wachtte.
Zij had wel de mogelijkheid (voor een paar jaar) om terug te vallen op op haar job hier, moesten zij ginder hun draad niet vinden.
De toelatingsvoorwaarden voor immigratie ginder zijn wel erg streng.

Zij zitten nu reeds enkele jaren in Nieuw-Zeeland. Haar website ginder: http://www.trainimals.com/

Het internet, skype en aanverwanten lost veel van die problemen op.
Ik denk dat bij jongere generaties dat onderscheid en traditioneel rollenpatroon man/vrouw meer en meer op de achtergrond geraakt.

Ik heb vroeger een tijd in Indonesië gewoond/gewerkt (jaren 70). Buitenlanders vonden elkaar. Toen was het inderdaad zo dat alle vrouwen die ik daar kende daar meestal waren als echtgenote (verschillende nationaliteiten, overheidsfuncties zoals ontwikkelingshulp enz. en uitgezonden door of werkend voor privébedrijven).
Ik denk dat dit nu een ander beeld zou geven.
Toen kostte bellen naar huis een klein fortuin .....

Veranderd door E.Desart, 13 februari 2012 - 18:09

Eric

benb

benb

• >250 berichten
  • 926 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 13 februari 2012 - 18:35

Ik ken geen gerelateerde statistieken, maar in het geval van mijn dochter was zij overduidelijk de initiatiefnemer. En beiden zonder plaatselijke werkaanbieding vanuit België geregeld. Mijn dochter liet hier zelfs een zeer goede functie achter die ze graag deed (Hoofd van de Provinciale kinderboerderij van de Provincie Antwerpen wat geen hobby-achtig ding is maar een serieuze organisatie met behoorlijk wat personeel, gronden en gebouwen. http://www.provant.b...hoeve/index.jsp ).
Dit deed zij zonder zelfs ginder een vervangende job te hebben die op haar wachtte.
Zij had wel de mogelijkheid (voor een paar jaar) om terug te vallen op op haar job hier, moesten zij ginder hun draad niet vinden.
De toelatingsvoorwaarden voor immigratie ginder zijn wel erg streng.

Zij zitten nu reeds enkele jaren in Nieuw-Zeeland. Haar website ginder: http://www.trainimals.com/

Het internet, skype en aanverwanten lost veel van die problemen op.
Ik denk dat bij jongere generaties dat onderscheid en traditioneel rollenpatroon man/vrouw meer en meer op de achtergrond geraakt.

Ik heb vroeger een tijd in Indonesië gewoond/gewerkt (jaren 70). Buitenlanders vonden elkaar. Toen was het inderdaad zo dat alle vrouwen die ik daar kende daar meestal waren als echtgenote (verschillende nationaliteiten, overheidsfuncties zoals ontwikkelingshulp enz. en uitgezonden door of werkend voor privébedrijven).
Ik denk dat dit nu een ander beeld zou geven.
Toen kostte bellen naar huis een klein fortuin .....

Leuke website heeft ze ! Ik heb zelf een Duitse Herder namelijk.

Ongeveer 700 duizend Nederlanders hebben emigratieplannen

Circa 700 duizend inwoners van Nederland hebben plannen om minimaal acht maanden in het buitenland te gaan wonen. Van de mannen van 18 tot en met 62 jaar wil 9 procent emigreren. Bij de vrouwen is dat 5 procent. Vooral allochtonen en jongeren hebben emigratieplannen.

http://www.cbs.nl/nl...009-2865-wm.htm

Ik heb een vrouw gevonden die besloot om te emigreren :) http://dakzoekje.nl/...-nieuw-zeeland/

Verder... google even op vrouwen en emigreren.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures