Golflengte

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 74

Golflengte

In een opdracht moet je de golflengte berekenen van de geluidsgolven.

In het antwoordenboekje staat dat het verschil een halve golflengte is.

Hoe hebben ze dat berekend?

Als je dat uit het onderstaande plaatje moet afleiden.
natuurkunde.PNG
natuurkunde.PNG (11.71 KiB) 192 keer bekeken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Golflengte

Dit herken ik als een afbeelding voor een oefening destructieve interferentie, elkaar uitdovende golven dus.

Dat het verschil een halve golflengte moet zijn daarvoor is niet berekend, dat is een gegeven.

Jij zult waarschijnlijk moeten berekenen op welke plaatsen langs die rode lijn de golven elkaar uitdoven?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 74

Re: Golflengte

Jan van de Velde schreef:Dit herken ik als een afbeelding voor een oefening destructieve interferentie, elkaar uitdovende golven dus.

Dat het verschil een halve golflenbgte meot zijn daarvoor is neit berekend, dat is een gegeven.

Jij zult waarschijnlijk moeten berekenen op welke plaatsen langs die rode lijn de golven elkaar uitdove~n?
De vraag is letterlijk: Bereken de golflengte van de geluidsgolven.

Dan staat er in het antwoordenboekje: Dat verschil is een halve golflengte → labda = 50cm

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Golflengte

De vraag is letterlijk: Bereken de golflengte van de geluidsgolven.
Dan zal er toch heel wat meer gegeven moeten zijn, zoals diverse afstanden, en het vermoedelijke gegeven dat zowel in A als in B niets meer hoorbaar is.

Zo ben ik nog wel even bezig om boven water te krijgen wat er aan de hand is. Het hélpt echt niet als je met onvolledige oefeningen afkomt, zonde van jouw en van onze tijd.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer