Recept van glucose-sucralose en lo salt

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Recept van glucose-sucralose en lo salt

Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk een leek op chemisch gebied en daarom mijn vraag:

Als ik glucose C6H12o6+(33%NaCl/67% KCl)+Sucralose C12H19Cl3O3 in zonnebloemolie meng in de volgende verhoudingen. 1 liter olie/1,5 ltr glucose/(3 gr sucralose op 1 liter olie) en 3 gram losalt op het gehele mengsel.

Dan krijg ik na verhitting een enorme verbranding .verkoling.

Als ik dit zelfde mengsel maar dan zonder het zout (33%NaCi/67%KCl) dus alleen de glucose, olie en sucralose verhit dan is dit beduidend minder.

Even in Jip en Janneke taal: Vinden deze stoffen zout niet leuk?...., geeft zout een extra reacti.e zodat alles heter wordt?

Ik hoop dat iemand mij het antwoord kan geven.

Met vriendelijke groeten,

Berichten: 12.262

Re: Recept van glucose-sucralose en lo salt

Je zou eigenlijk eens moeten meten wat er met de temperatuur gebeurd in beide situaties.

Ergens kan ik me voorstellen dat het zout water opneemt dat vrijkomt bij hydrolyse van de suikers, maar gezien de kleine hoeveelheid betwijfel ik of daar het hele verschil in zit.

Waar dient dit eigenlijk voor? Klinkt als een link proefje, olie en suiker 'koken' in de magnetron!
Victory through technology

Berichten: 2

Re: Recept van glucose-sucralose en lo salt

@ Benm .....klinkt spannender dan het is ., het gaat om popcorn maken.

Wanneer ik het maak met bovenstaand recept (zonder het zout ) gaat alles goed maar zodra het zout erbij komt verbrand de boel snel.

Daarom mijn vraag.

Berichten: 12.262

Re: Recept van glucose-sucralose en lo salt

Ah okay, maar bereid je dit mengsel dan vooraf om er later mais in te gooien, of gaat het met mais en al de magnetron in?

En maakt het verschil als je bijv gewoon keukenzout gebruikt ipv dat Na/K mengsel?
Victory through technology

Berichten: 34

Re: Recept van glucose-sucralose en lo salt

Lozo bevat niet alleen maar kalium als natrium vervanger. Er zit meer in misschien dat de akzo de samenstelling wil doorgeven.

Reageer