Oefening bepaalde integralen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 157

Oefening bepaalde integralen

Beste,

Ik moet de oppervlakte berekenen van het deel van het vlak dat begrensd word door de kromme met vergelijking:

y=(x-1)^2 , x=0, y=0

Ik heb problemen met die grenswaarde, ik weet niet welk deel van de grafiek ik moet berekenen.

Uitkomst moet 1/3 zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Oefening bepaalde integralen

teken de functie eens: welk stukje met de grenzen die je al hebt is helemaal ingesloten?
This is weird as hell. I approve.

Berichten: 157

Re: Oefening bepaalde integralen

teken de functie eens: welk stukje met de grenzen die je al hebt is helemaal ingesloten?


Als je het deel dat ingesloten moet hebben dan is dat van x=0 tot x= 1 en y=0 tot y=1.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Oefening bepaalde integralen

en dat moet je hebben. De opgave zegt "begrensd", dus het zal iets ingesloten moeten zijn.

(dus integreren van x=0 tot x=1, waarbij y=0 de ondergrens is, en de functie de bovengrens is, dus gewoon de functie integreren van 0 naar 1)
This is weird as hell. I approve.

Berichten: 157

Re: Oefening bepaalde integralen

Typhoner schreef:en dat moet je hebben. De opgave zegt "begrensd", dus het zal iets ingesloten moeten zijn.

(dus integreren van x=0 tot x=1, waarbij y=0 de ondergrens is, en de functie de bovengrens is, dus gewoon de functie integreren van 0 naar 1)
Ok! Heel erg bedankt.

Ik heb ook een probleem met de volgende oefening.

y=x^2, x+y=2, y=0 (0≤x≤2)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Oefening bepaalde integralen

wat is de vraag?
This is weird as hell. I approve.

Berichten: 157

Re: Oefening bepaalde integralen

wat is de vraag?


Hetzelfde als de vorige

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Oefening bepaalde integralen

Wat stelt de vergelijking x+y=2 meetkundig voor? Wat krijg je dus te zien als je je gegevens weergeeft in een assenstelsel, en hoe bereken je aan de hand daarvan de gevraagde integraal?
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 6.591

Re: Oefening bepaalde integralen

Beschik je over het antwoord?

Reageer