Zoemer + drukknop maken

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

Zoemer + drukknop maken

Hallo

Voor mijn profiel werkstuk maak ik een kernbom, met het gun type principe.

Voor het construeren van het afschieten van de kritische massa wil ik een zoemer gebruiken die geactiveerd word zodra er een drukknop wordt ingeduwd. Maar deze knop moet er ook voor zorgen dat er een spijker wordt opgetild.

Dus :

Drukknop induwen, activeert mechanisme om spijker omhoog te tillen. En sluit daarnaast een stroomkring om de zoemer af te laten gaan voor paar seconden.

Dit zou ik willen gebruiken als een zoemer, of een andere :

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_n...p;scrwidth=1366

De zoemer moet het effect nabootsen van de explosie van de conventionele ontploffing.

En daarnaast hebben we een spijker in een blokje, zodra die omhoog wordt getrokken wordt er een balletje afgeschoten die de kritische massa voorstelt, een door middel van de drukknop moet deze omhoog gaan bij het indrukken van de drukknop

Een plaatje

Afbeelding

Ik hoop dat u mij kan helpen hoe ik dat kan realiseren

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Zoemer + drukknop maken

Iemand die hier een handje kan toesteken?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: Zoemer + drukknop maken

De link naar je Conrad-winkelwagentje werkt niet.

Het is misschien praktischer om een kant en klare geluidseffectgenerator te gebruiken, dan zitten alle onderdelen netjes bij elkaar in een doosje met een drukknop (ik zag onlangs een heel goedkope bij de Action-winkelketen).

Reageer