[maple] array van punten plotten

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 555

[maple] array van punten plotten

Hoi

Ik ben bezig met het numeriek oplossen van een systeem van gekoppelde eerste orde Differentiaalvergelijkingen.

Omdat ik over een range van [0,200] de oplossing wil benaderen, gebruikt ik minstens 2000 stappen in de benadering.

Maple kan/wil dan geen lijsten gebruiken.

Nu heb ik 1 Array gemaakt met evenveel rijen als stappen en 3 kolommen.

In de kolommen komt dan in volgorde de waarde van t en de waarden van de 2 functies y1, y2.

Nu wil ik een pointplot maken om deze mooi weer te geven en te vergelijking met oplossingen met andere programma's gegenereerd.

Ik ga ervan uit dat ik zelf een functie/procedure moet schrijven.

Het probleem is dat we in 1 van de volgende opdrachten een adaptieve procedure moeten schrijven waardoor de stappen niet zomaar bepaald kunnen worden op voorhand, maar dat is het probleem niet echt, dat kan ik bijhouden.

Ik blijf zitten met het feit dat ik niet zomaar array's kan plotten.

heeft er iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

mvg

Joris

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: [maple] array van punten plotten

Kan je dit niet gebruiken? Misschien dat je inderdaad wel even 'moeite' doen om je array in het juiste formaat te zetten.

Berichten: 555

Re: [maple] array van punten plotten

Ik dacht ook dat het niet vlot zou gaan. Maar dan maak ik gewoon kleine lists die ik wel meteen aan pointplot kan geven. Toch bedankt.

Een extra vraagje, als ik een procedure heb afgerond, dumpt Maple dan automatisch de lokale variabelen?

Berichten: 555

Re: [maple] array van punten plotten

Heb een oplossing, eigenlijk heel logisch maar gewoon niet aan gedacht.

Code: Selecteer alles

pointplot({seq([A[1,i],A[2,i]],i=1..2000)})
Zo simpel als het groot is.

Reageer