Hydraulisch vraagje

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 10

Hydraulisch vraagje

Goede morgen allen,

Ik ben bezig met mijn eindwerk op school, ik moet een testbank ontwikkelen voor aandrijvingen te testen.

De bedoeling is dat een hydromotor onder druk wordt gezet, dat deze bijvoorbeeld gaat draaien van rechts naar links, en we op de as van deze hydromotor een aandrijving plaatsen welke van links naar rechts zal draaien.

De hydromotor zorgt dus voor de "belasting" van de aandrijving.

Nu was mijn vraag, kan een hydromotor, als deze van rechts naar links hoort te draaien, door de aandrijving toch van links naar rechts draaien zonder stuk te gaan?

Met vriendelijke groeten

raines

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Hydraulisch vraagje

Niet echt elektrotechniek...

Door welke "bron" wil je je hydromotor aandrijven? Waarschijnlijk zit daar meer gevaar voor defecten door omkeren van de flow.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Hydraulisch vraagje

Verplaatst naar praktische en overige technische wetenschappen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 10

Re: Hydraulisch vraagje

sillyconmarc schreef:Niet echt elektrotechniek...

Door welke "bron" wil je je hydromotor aandrijven? Waarschijnlijk zit daar meer gevaar voor defecten door omkeren van de flow.
Mijn excuses hiervoor, wist niet waar ik het anders kon posten.

Maar de hydromotor wordt aan gestuurd door een hydropomp welke aangestuurd wordt door een elektromotor.

Nu tussen de leiding van de hydropomp en de hydromotor zit een overdrukventiel welke we kunnen instellen op een bepaalde druk. In mijn gedacht zal er een druk opbouwen welke de hydromotor een richting wil geven, deze richting wordt tegengewerkt door een aandrijving waardoor de druk niet weg kan en zo zal opbouwen tot deze druk de ingestelde druk op het overdrukventiel overschreid, en zo wel een belasting vormt voor de aandrijving.

Ik hoop dat het zo duidelijker is.

Met vriendelijke groeten

raines

Reageer