Springen naar inhoud

Interactietermen verwijderen

• Log in om te kunnen reageren

bsc.j.j.w

bsc.j.j.w

• >25 berichten
  • 47 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 februari 2012 - 15:31

Beste forumleden,

ik had een klein vraagje. Stel ik heb een regressiemodel dat de volgende vorm heeft LaTeX . Ik gebruik de griekse letters als estimators die uitkomen uit een OLS.

Het probleem dat ik OLS gebruik is dat ik dan interactietermen moet gaan gebruiken. Is het ook mogelijk met een andere methode (misschien zonder interactietermen)?

Daarnaast vroeg ik me af of ik mijn functionele vorm zo kan veranderen dat de afhankelijke variabele in lange termijn een optimum bereikt? (Aanname dat de afhankelijke variabele geen dummy variabele is anders voldeden een logit / probit model waarschijnlijk)

Notitie: dit zijn meer ideeŽn dan een werkelijke huiswerkopgave en dit is meer voor mijn interesse.

Alvast super bedankt voor jullie reacties!

Veranderd door Drieske, 04 maart 2012 - 14:19

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 februari 2012 - 00:11

Even een vraag: is er een reden om geen interactietermen te willen? Buiten jouw voorkeur dan :).
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

bsc.j.j.w

bsc.j.j.w

• >25 berichten
  • 47 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2012 - 23:22

Nee, maar ik vroeg me af of er een alternatief was :).

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 maart 2012 - 14:18

Zo meteen weet ik geen manier. Maar alvast een bijkomende vraag: heb je alleen interactietermen in je model?

Overigens verplaats ik dit naar het vakforum Statistiek :).
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures