Berichten verwijderen

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 581

Berichten verwijderen

hoe kan ik berichten verwijderen die ik zelf gemaakt heb?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Berichten verwijderen

hoe kan ik berichten verwijderen die ik zelf gemaakt heb?
Als gewone gebruiker kun je dat niet. Je kunt enkel een vakmoderator contacteren, die dan zal bekijken of het gunstig is om je bericht te verwijderen of het beter blijft staan. Deze vraag is echter al vaker gesteld; zie bijv. hier.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Berichten verwijderen

Berichten wijzigen en verwijderen kan maar maar voor een beperkte tijd na het posten. Dit is er om 'trolling' te voorkomen: mensen die berichten verwijderen/bewerken om zo andere mensen belachelijk te maken enzo.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Berichten verwijderen

Het garandeert meteen ook de consistentie van discussies: als iedereen berichten gaat wijzigen gaat de oorspronkelijke draad al snel zoek. Met een kwartiertje heb je voldoende tijd om een storende fout te verbeteren, of een wijziging/correctie aan te brengen, maar blijft de consistentie dus gegarandeerd.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Berichten verwijderen

Aanvulling op bovenstaande:

Berichten worden in zijn algemeenheid niet verwijderd, ook niet als je het aan een moderator vraagt. Zie onze regels:
Verwijderen van berichten

Het komt wel eens voor dat een gebruiker vraagt of we een bericht of onderwerp van hem willen verwijderen. Hier willen we het volgende over kwijt:
  • Één van de doelen van Wetenschapsforum is het verzamelen en inzichtelijk maken van kennis. Als wij denken dat een onderwerp een bijdrage aan het forum levert zou het lijnrecht tegenover onze doelstelling staan dit te verwijderen.
  • Men steekt vaak veel moeite en tijd in het beantwoorden van een eenmaal gestelde vraag. Verwijdering van een vraag met bijbehorende antwoorden zou demotiverend werken en dat willen uiteraard niet.
  • Als een onderwerp gesloten is maar niet verwijderd, betekent dit dat het betreffende onderwerp als voorbeeld dient van ongewenste of onjuiste onderwerpen en het zal daarom ook blijven staan.
  • Alle geplaatste berichten met hun inhoud zijn eigendom van Wetenschapsforum (zie disclaimer). Het staat ons dus vrij de berichten naar ons eigen inzicht te bewaren voor het publiek.
  • Denk na voordat je een bericht plaatst. Zijn er belangen van andere partijen waar je rekening mee moet houden? Denk bijvoorbeeld aan gepubliceerde wedstrijden of proefwerkvragen die quizmasters/leraren liever niet op het Internet met tekst en antwoord terug willen zien. Houd rekening met auteursrechten etc.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer