Werktuigbouwkunde of technische natuurkunde

Reageer
Berichten: 1

Werktuigbouwkunde of technische natuurkunde

Ik twijfel tussen de opleidingen werktuigbouwkunde en technische natuurkunde. Mijn probleem is als volgt:
  • Ik ben heel goed in natuurkunde, sta een 8 en had het hoogste van onze school voor de olympiade.
  • Ik ben niet zo goed in wiskunde, ik sta maar een zes ofzo en haal soms zelfs onvoldoendes.
Nu lijkt met technische natuurkunde heel interessant, omdat ik natuurkunde ook zo leuk vindt, ik lees ook tijdschriften als NWT. Maar ik heb gehoord dat de wiskunde daar vrij lastig en prominent is, daarom zou het misschien beter zijn om een brede studie als werktuigbouwkunde te kiezen met minder (hoewel nog steeds veel) wiskunde, maar met toch veel natuurkunde.

Wat denken jullie hiervan? Kloppen mijn opvattingen over deze twee opleidingen? Toch gewoon natuurkunde doen of is WTB verstandiger?

BTW, ik ga in Delft studeren.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Werktuigbouwkunde of technische natuurkunde

Als je inderdaad technische natuurkunde wilt gaan doen is het in ieder geval zaak om je wiskundecijfer op te halen. Je zou eventueel via de website van de TU na kunnen vragen wat voor een succesvolle toelating tot de studie een minimaal vereist cijfer is.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Reageer