Electrotechniek

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 18

Electrotechniek

Hallo allemaal, ik breek mijn hoofd over het ontwerp van mijn electromotor. Ik heb een rotor gemaakt van alluminium van 15 cm rond en 5 cm dik. Om de buitenzijde heb ik 6 magneten onder een hoek van 60 graden gemaakt. Deze rotor draait langs 3 spoelen met 450 windingen. De stroombron is 12 volt gelijkstroom. Als ik de spanning op de spoelen zet en ik geef een draai aan de rotor dan gaat hij niet draaien. Wie kan mij uitleggen wat ik verkeerd doe? vr, gr, gerard.
denkt aleer gij doende zijt, al doende denk dan nog.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Electrotechniek

Kun je een tekening of foto plaatsen van wat je hebt gemaakt?

Probeer eens te beredeneren waarom hij zou moeten gaan draaien. Dan kom je er misschien vanzelf achter waarom het niet werkt.

Berichten: 18

Re: Electrotechniek

klazon schreef:Kun je een tekening of foto plaatsen van wat je hebt gemaakt?

Probeer eens te beredeneren waarom hij zou moeten gaan draaien. Dan kom je er misschien vanzelf achter waarom het niet werkt.
Omdat ik nogal veel tijd heb exp, ik een beetje met electrotechniek, ik kwam een leuk object tegen op internet nl een motor dynamo ineen. Deze is gemaakt door Ron Pugh. Deze heb ik nagebouwd maar ik krijg hem niet aan het draaien. Mischien ben jij bekend met dit systeem. Ik heb het e book Practical Guide to Free- Energy Devices gedownload en daar informatie uitgehaald.
denkt aleer gij doende zijt, al doende denk dan nog.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Electrotechniek

Geef daar de links eens van.

Free-energy, gaat dat over machines die draaien zonder externe energietoevoer? Dan heb ik er niet zoveel mee, want dat is onzin.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Electrotechniek

Verplaatst naar elektrotechniek.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Electrotechniek

Het downloaden van dat boek heeft meer energie gekost dan wat er ooit gratis zal opgewekt worden. Bewijs het tegendeel en we zijn je eeuwig erkentelijk...
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 18

Re: Electrotechniek

klazon schreef:Geef daar de links eens van.

Free-energy, gaat dat over machines die draaien zonder externe energietoevoer? Dan heb ik er niet zoveel mee, want dat is onzin. Afbeelding
Het gaat mij niet altijd om of iets bij voorbaat al onzin is. Ik heb dit apparaat gezien in dat e book en heb het nagebouwd. In de beschrijving en uitleg naar het idee van die man vond ik het voor mij zelf leuk om dit na te bouwen. En iets namaken is niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Ik vraag in dit forum alleen maar informatie en als het niet lukt om hierop te reageren dan heb ik ook niets aan meningen van mensen die dit alleen al bij voorbaat onzin vinden. Ik heb ook niet beweerd dat dit apparaat op zichzelf loopt, dat is ook niet zo. Zoveel mensen en zoveel intresses en het valt niet mee de juiste mensen te vinden voor een probleem. Toch een vriendelijke groet. gerard.
denkt aleer gij doende zijt, al doende denk dan nog.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Electrotechniek

Ik vraag in dit forum alleen maar informatie en als het niet lukt om hierop te reageren dan heb ik ook niets aan meningen van mensen die dit alleen al bij voorbaat onzin vinden.
Als je nou eerst eens de link geeft waar je dat verhaal hebt gevonden, dan wordt het al een stuk makkelijker om een zinnige reactie te geven.

Je vroeg je af waarom die machine van jou niet draait. Aan de foto kan ik dat niet zien, dus kom eens met wat meer concrete informatie.

Berichten: 18

Re: Electrotechniek

klazon schreef:Als je nou eerst eens de link geeft waar je dat verhaal hebt gevonden, dan wordt het al een stuk makkelijker om een zinnige reactie te geven.

Je vroeg je af waarom die machine van jou niet draait. Aan de foto kan ik dat niet zien, dus kom eens met wat meer concrete informatie.
Deze informatie had ik al vermeld maar hier komt hij nogmaals. Practical guide to free- energy devices. Dit boek heeft wel 2200 pagina s en heeft niets te maken met free. De machine moet je zoeken onder de naam Ron Pugh charger, blad 369. In dit boek staan ongeveer 500 machines op die toch wel interessant zijn. Als je dit te veel werk vind en je interesses mischien elders liggen, vind ik het toch leuk dat je gereageerd hebt op mijn verzoek om informatie.
denkt aleer gij doende zijt, al doende denk dan nog.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Electrotechniek

Het gaat mij niet altijd om of iets bij voorbaat al onzin is. Ik heb dit apparaat gezien in dat e book en heb het nagebouwd. In de beschrijving en uitleg naar het idee van die man vond ik het voor mij zelf leuk om dit na te bouwen. En iets namaken is niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Ik vraag in dit forum alleen maar informatie en als het niet lukt om hierop te reageren dan heb ik ook niets aan meningen van mensen die dit alleen al bij voorbaat onzin vinden. Ik heb ook niet beweerd dat dit apparaat op zichzelf loopt, dat is ook niet zo. Zoveel mensen en zoveel intresses en het valt niet mee de juiste mensen te vinden voor een probleem. Toch een vriendelijke groet. gerard.


Dit lijkt me een werkbare motor... Op de foto:
  • Waar zijn de magneten en hoe zijn ze gepolariseerd? Waar zijn de polen?
  • Hoe stuur je de spoelen aan?
  • Hoe weet je wat de positie is van de rotor en hoe relateer je dat aan de stroom door de spoelen?
  • Wat is het zwarte ding rechtsonder?
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Electrotechniek

Deze informatie had ik al vermeld maar hier komt hij nogmaals. Practical guide to free- energy devices.
Daar heb ik op gegoogeld, en dan krijg ik tientallen hits. Maar welke moet ik hebben?

Als het al te veel moeite is om een directe link te geven, dan wil ik ook verder gaan moeite doen.

Berichten: 18

Re: Electrotechniek

klazon schreef:Daar heb ik op gegoogeld, en dan krijg ik tientallen hits. Maar welke moet ik hebben?

Als het al te veel moeite is om een directe link te geven, dan wil ik ook verder gaan moeite doen.
Nou hier komt hij, ik hoop dat je dit allemaal wilt maar als je nieuwsgierig bent is het heel interessant. free-energy-info.co.uk/PJKBook.html De auteur is Patrick J.Kelly als je hier op googeld kom je het ook tegen. Versie 20,7, 2400 pages. De maker van de machine waar ik het over heb staat dan op blad 369 en heet Ron Pugh.
denkt aleer gij doende zijt, al doende denk dan nog.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Electrotechniek

Hallo allemaal, ik breek mijn hoofd over het ontwerp van mijn electromotor. Ik heb een rotor gemaakt van alluminium van 15 cm rond en 5 cm dik. Om de buitenzijde heb ik 6 magneten onder een hoek van 60 graden gemaakt. Deze rotor draait langs 3 spoelen met 450 windingen. De stroombron is 12 volt gelijkstroom. Als ik de spanning op de spoelen zet en ik geef een draai aan de rotor dan gaat hij niet draaien. Wie kan mij uitleggen wat ik verkeerd doe? vr, gr, gerard.
Even terug naar je eerste vraag...

Heb je de elektronische schakeling en de spoelen precies nagebouwd zoals in het PJKbook? Die zorgen ervoor dat de rotor telkens een duwtje krijgt als een magneet langs een spoel passeert en dus blijft draaien.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 142

Re: Electrotechniek

Nou hier komt hij, ik hoop dat je dit allemaal wilt maar als je nieuwsgierig bent is het heel interessant. free-energy-info.co.uk/PJKBook.html De auteur is Patrick J.Kelly als je hier op googeld kom je het ook tegen. Versie 20,7, 2400 pages. De maker van de machine waar ik het over heb staat dan op blad 369 en heet Ron Pugh.


Als ik dat stukje goed lees gaat het niet om een elektromotor maar om een heel omslachtige batterij-oplader.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Electrotechniek

Als ik dat stukje goed lees gaat het niet om een elektromotor maar om een heel omslachtige batterij-oplader.
Het is in eerste instantie een motor. Ik vind het overigens een interessant principe.

Het laadgedeelte lijkt wat mij betreft nog het best op een boostconverter. Dat de bovenste batterij zal laden lijkt me zeer aannemelijk.

De discussie zal waarschijnlijk draaien rond de vraag waar de energie vandaan komt.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Reageer