Pneumatische naar elektrisch

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Pneumatische naar elektrisch

Beste mensen,

Ik hoop dat men topic goed geplaatst is en wordt. Want daarin heb ik al slechte ervaring.



Ik zit met een tijdsrovend probleem:



Kortom; een grijper (bestaande uit 2 bekken) die kleurmengels opschept en ergens anders neerlegt.

Nu zijn de grijpers pneumatisch aangestuurd (open, dicht) , graag zou ik deze bekken in een bepaalde curve laten open ( van geslote toestand snel open naar trager naar mate de bekken openen) het sluiten van de bekken mag snel gebeuren. Het kleurmengsel moet beheersbaar worden om het in een mal te brengen.



Nu was men eerste gedacht aan een motor met frequentie sturing (alhoewel ik van de frequentiesturing aan het afstappen ben, aangezien een bek links en eentje rechts moet keren... en dit over een kleine afstand en dan nog over een zeer kleine tijdsspanne <1sec) Is dit dan wel mogelijk met een frequentie sturing?

Nu geraak er niet uit welke motor en/of met frequentie sturing , misschien is er iemand die me verder kan helpen en/of met welke zaken ik rekening moet houden?



De overbrenging naar de bekken is ook nog niet voor de handliggend omdat dit een beton sector is en veel smeurie op onderdelen terecht komen. Tandwielen is dus niet zo eenvoudig om te monteren in deze installatie, tenzij ik ze kan isoleren van de smeurie.



Andere methode was een proportioneel ventiel met spoel met geïntegreerde sturing, iemand enige ervaring hiermee?

Alvast bedankt en mvg

Kristoffff

Reageer