Vragen over licht en weerkaatsing

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Vragen over licht en weerkaatsing

Hallo,

Ik heb een proefwerk van natuurkunde morgen maar ik snap de volgende dingen niet:

1) Ik heb een vraag in het boek staan: Hoe ziet de bal er uit als die beschenen wordt met blauw licht?(dit gaat over weerkaatsing van het licht).

2) Langs veel snelwegen staan latarenpalen met natriumlampen, die geel licht geven. Een gele auto en een groene auto rijden s'nachts op de weg. Leg uit welke auto je beter ziet.

3) Bij mistig weer weerkaatsen de waterdruppeltjes in de lucht het licht in alle richtingen. Hoe kan het licht van je eigen koplampen je bij mist verblinden?

4) Hoe moet je uitleggen op een tekening wanneer iemand verziend is of bijziend is?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Vragen over licht en weerkaatsing

Beste rikkie229, welkom op Wetenschapsforum. We willen je hier heel graag helpen, maar in onze regels valt duidelijk te lezen dat we eigen input willen zien. Zo ook in dit geval dus. Begin dus eens met aan te geven wat je zelf denkt. En waarom uiteraard.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer