Kerncentrales

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 6

Kerncentrales

Beste,

ik ben voor mijn eindwerk op zoek naar informatie over de stoomcyclus van een kerncentrale, dus eigenlijk het proces dat zich bevindt in de secundairekring. Ik zit in het zesde jaar wetenschappen wiskunde (8uur). Ik heb wel informatie liggen maar die heb ik gekregen van iemand die in zijn 2de master jaar fysica zit en dat is net iets te moeilijk voor mij.

dus mijn vraag is kent er iemand boeken of sites die mij kunnen verder werken

ps : ik heb wel een redelijke basis wiskunde :s

Mvg

Problemman

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Kerncentrales

Heb je al op google gezocht, ook in het Engels?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Kerncentrales

Je kunt ook een middagje in de bibliotheek gaan zitten. :)

De secundaire kringloop van een kerncentrale verschilt principiëel niet van de water/stoomkringloop van een fossiel gestookte centrale. In plaats van een ketel zit er een warmtewisselaar voor, wordt ook wel de stoomgenerator genoemd.

Berichten: 6

Re: Kerncentrales

Heb je al op google gezocht, ook in het Engels?
ja vind je niet veel op. zowat het enige wat je vindt zijn mensen die een pro-contramening geven over kerncentrales
klazon schreef:Je kunt ook een middagje in de bibliotheek gaan zitten. :)

De secundaire kringloop van een kerncentrale verschilt principiëel niet van de water/stoomkringloop van een fossiel gestookte centrale. In plaats van een ketel zit er een warmtewisselaar voor, wordt ook wel de stoomgenerator genoemd.
ja weet ik wel maar als ik daar naar zoek kom je niet echt op sites waar ze de stoomkringloop uitleggen :s

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Kerncentrales

Daarom zei ik ook: ga eens naar een bibliotheek. Daar zal je ongetwijfeld meer en betere informatie vinden dan op internet.

Op de site van EPZstaat een summier plaatje van de kringlopen.

Berichten: 6

Re: Kerncentrales

klazon schreef:Daarom zei ik ook: ga eens naar een bibliotheek. Daar zal je ongetwijfeld meer en betere informatie vinden dan op internet.

Op de site van EPZstaat een summier plaatje van de kringlopen.
ok zal eens gaan kijken, bedankt!

Reageer