Springen naar inhoud

Biowetenschappen vs industrieel ingenieur nucleaire technologie

• Log in om te kunnen reageren

ssyllerr

ssyllerr

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2012 - 23:57

Ik zin het laatste jaar wetenschappen-wiskunde en sta voor een dilemma voor volgend jaar.

Ik ben erg ge´nteresseerd in landbouw en aspecten hier rond en besloot daarom in het begin van het jaar dat mij studiekeuze biowetenschappen zou zijn. Geen bio-ingenieur omdat een familielid dit nu doet en het voor mij te theoretisch is. Ik heb graag wat praktijk erbij. Maar wat kan ik hier later mee bereiken? Zijn deze 'ingenieurs' gewenst op de arbeidsmarkt?...

Tot ik hoorde over de richting Nucleaire technologie aan de XIOS Hasselt. Ik werk nu zelfstandig rond kernenergie en ben hierdoor heel erg ge´nteresseerd geraakt in deze richting. Alleen zit ik met enkele vragen hier rond...
Ik woon in de westhoek en Hasselt is met de trein minstens 3 uur. Ik vraag me af of dit echt een groot nadeel is (Biowet is in Gent 1 uur trein)... Ook vraag ik me af of Hasselt wel degelijk een studentenstad is? Bij ons hier wordt er enkele gepraat over Gent. Ook dan hier mijn vraag kan ik met deze richting meer bereiken dan bij biowetenschappen? Is er voldoende werkgelegenheid?...

De ene dag sta ik op en kies ik volop voor biowetenschappen, de dag erop, kies ik vol overtuiging voor nucleaire technologie... Ik ben ook al naar beide infodagen geweest.

Misschien kunnen jullie me nog wat sturen en helpen, bedankt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 maart 2012 - 00:16

Met biowetenschappen kun je veel meer kanten op, en is er een grotere kans dat er een baan voor je is. Dat is mijn mening.

Ik denk dat nucleaire onderzoek te specifiek is. Biowetenschappen is echter erg toekomstbestendig.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 maart 2012 - 00:35

Over de studies in se kan ik weinig zeggen, maar ik sluit me eerder aan bij DPW.

Dan over de studentenstad. Hasselt is zeker minder studentenstad dan Leuven of Gent maar dat betekent zeker niet dat het onbestaande is. Daarnaast ben ik sowieso van mening dat dit van ondergeschikt belang moet zijn en je keuze niet mag be´nvloeden.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures