Springen naar inhoud

Ki?!

• Log in om te kunnen reageren

den_kromme

den_kromme

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 maart 2004 - 20:42

geloven jullie dat Ki bestaat? als je niet weet wat het is zoek maar even op google. ik denk wel dat het bestaat.
wat denken jullie?
the dark falls and will cover and destroy those who resist

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Syd

Syd

• >1k berichten
  • 1107 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 maart 2004 - 20:45

Ehm, je zult wat duidelijker moeten zijn, ik kom alleen op een vorm van karate met google...

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 maart 2004 - 20:46

Er valt niet veel aan te geloven, wat ik er van weet is het gewoon meer een training om jezelf, je emoties en dergelijke te controleren, zodat je je rustiger voelt. Je leert er gewoon mee omgaan.

voor sommigen zal dit werken, voor anderen niet.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

den_kromme

den_kromme

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 maart 2004 - 20:47

ken je Dragonball Z? alle technieken daar die gebruiken Ki maar dat is natuurlijk overdreven. en wat je op google moet intikken weet ik niet

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 maart 2004 - 21:06

geef er dan zelf meer uitleg over. Ik kwam naast karate, maar dan heeft het een grotere naam. Ik kwam voor exact KI en naast allerlei afkortingen tegen op een reiki site waar stond dat het je energie leert beheersen en zo van die zaken. Iets joga achtig lijkt mij.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

den_kromme

den_kromme

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 maart 2004 - 21:18

kijk hier dan eens (wel in het engels)
Klik Hier

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 maart 2004 - 21:44

en wat wil je nu weten?

het is een gevechtssport die zich ook meer toespitst op het psychologische. dat heb ik er toch uit uitgemaakt.

den_kromme

den_kromme

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 maart 2004 - 21:47

geloven jullie dat dat echt kan? dat je zo een straal uit je handen kan laten schieten?

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 maart 2004 - 22:02

neen, dat is tekenfilm en hollywood voer.

maar dat het een verdedigingssport is dat zich meer op het psychologsiche ook toespitst.

• Gast

Geplaatst op 24 maart 2004 - 22:40

Hm, ik doe al vanaf mijn zesde aan vechtsporten. En dat is echt onzin.
De kracht komt meestal vanuit je heup. Omdat bij je buik de meeste spieren zitten. En de zwaai geeft ook mee. Kijk naar shaulin daar zie je ongeveer wat mogelijk is. Wil je dit ook dan zul je toch 8 tot 9 uur per dag moeten trainen. En dat houden wij westerlingen niet vol. Dus succes als je het gaat proberen. Je spieren zullen de eerste dagen ontzettend pijn doen. En doorzetten moet je. Het is leuk. Maar het kost gewoon ontzettend veel tijd.

Psymage

Psymage

• >25 berichten
  • 86 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2004 - 18:46

Wordt ki niet Chi geschreven?
Deze kracht is al half bewezen dacht ik, ik heb er ooit eens iets over gezien op National Geographic, Een shaolin-monnik die door een gewone spijker door een raam smeet door zijn Chi-energie te channelen naar zijn arm, en nog een wat oudere Tai-Chi quan beoefenaar die ijzeren staven op zijn hooft stuksloeg en overzich heen liet rijden met een brommer, en dit alles door Tai-Chi en Chiquan.

Natuurlijk speelt hier ook de intensieve training van spieren enzo een grote rol in, maar ik geloof dat er wel zoiets als Chi bestaad.
Ookal kun je Chi definieren door Psychologische inwerking op je lichaam en door intensieve training.
_.+~*Imagination IS Intelligence*~+._

den_kromme

den_kromme

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2004 - 18:53

ki=qi=chi
het heeft zoveel namen maar ik geloof dat het bestaat. Ik heb ook gezien dat ze er op NG een documontaire over hebben gedaan ( allez eigenlijk over de shaolin monniken)

magicmotions

magicmotions

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 maart 2004 - 23:53

Hey, forums zijn nieuw voor mij, sorry als dit helemaal foud is, maar leek me wel grappig eens wat te posten.

K geloof wel in Ki, en zeker dat je met het leren beheersen van Ki grootse dingen kan doen..
Zelf ben k nogal bezig geweest met ‘magie’, ‘energie manipulatie’ of hoe je het ook wilt noemen. Niet meteen stoppen met lezen alsjeblieft :shock: er zit meestal echt wat redenatie achter.
Als je een beetje wilt voelen hoe Ki aan zou voelen, dat is misschien best makkelijk..
Hou je handen allebei voor je, palmen naar elkaar gericht, op ongeveer 30 cm afstand van elkaar. Beweeg ze heel rustig naar elkaar toe tot er ong. 10 cm lucht tussen je handen is. Dan weer langzaam uit elkaar, weer naar elkaar toe tot er 5 cm overblijft, en dat laatste blijven herhalen. Je moet letten op t gevoel in je vingertoppen..

Het kan zeker een vorm van zelf-hypnose zijn, of t dat is of een andere kracht neemt niet weg dat ’t werkt als ’t werkt..

woodstock

woodstock

• >250 berichten
  • 481 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2004 - 23:33

ki beter gezegd Chi, is levenskracht, althans in veel Asiatische landen. Chi wordt ook veel gebruikt in Yoga ja en ook in de accupunctuur. verder weet ik er niet zoveel van. Heeft I-tjing hier ook niet iets mee te maken??
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.
(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

den_kromme

den_kromme

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2004 - 18:04

wat is I-tjing ?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures