Springen naar inhoud

Wat zijn de problemen die mensen veroorzaken in NL en B

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

GJ_

GJ_

• >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 oktober 2005 - 20:37

De topictitel is misschien niet geheel op zijn plaats. Maar zijn we niet een beetje teveel bezig met "anderen" de schuld geven van de problemen die we in onze maatschappij hebben?

Kunnen we niet wat meer open staan voor andere culturen? En dat geld niet alleen voor jou, maar net zo goed voor "die ander".

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 20 oktober 2005 - 20:41

Ik vind sowieso dat we teveel zeuren, dus op dat punt geef ik je gelijk. Mensen moeten meer naar zichzelf kijken. Maar hiermee wijs je ook meteen weer naar anderen...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
  • 756 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 oktober 2005 - 21:47

Ik vind sowieso dat we teveel zeuren, dus op dat punt geef ik je gelijk. Mensen moeten meer naar zichzelf kijken. Maar hiermee wijs je ook meteen weer naar anderen...

Ger, ik kan mij daar grotendeels bij aansluiten, maar ik vind wel dat je al te veel generaliseert! Het zijn vooral de NL die te veel zeuren, eerder lullen over dingen waar ze geen kaas van gegegeten hebben. Kaas die zij overigens geëxporteerd hebben zonder dat de accountant of iemand anders de Amerikaanse BTW betaalde of iemand anders het papierwerk correct invulde terwijl hij met de taxi door Antwerpen scheurde. :?: (Ger, neem dit s.v.p. zeker niet persoonlijk ...)

Terloops: "zeuren" wordt in Zeeuws-Vlaanderen ook gebruikt in de zin van "valsspelen bij het kaarten", iets waar ook de Vlaamse B's in bedreven lijken.

En nu ga ik even voor de spiegel staan. :shock:
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre
Ni de réussir pour persévérer
(Guillaume le Taciturne)

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 07:52

(Ger, neem dit s.v.p. zeker niet persoonlijk ...)

Doe ik niet hoor, een beetje spot over en weer is alleen maar leuk. (waarom hebben we anders zoveel Belgenmoppen in NL :wink: )

Enne, nu generaliseer jij ook weer. Goed beschouwd doe je dat altijd als je het hebt over "die ...". Eigenlijk kun je dus geen goed standpunt verdedigen zonder te generaliseren. Tenzij je heel specifiek wordt en dus weer langdradig...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
  • 756 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 10:51

(Ger, neem dit s.v.p. zeker niet persoonlijk ...)

Doe ik niet hoor, een beetje spot over en weer is alleen maar leuk. (waarom hebben we anders zoveel Belgenmoppen in NL :wink: )

Enne, nu generaliseer jij ook weer. Goed beschouwd doe je dat altijd als je het hebt over "die ...". Eigenlijk kun je dus geen goed standpunt verdedigen zonder te generaliseren. Tenzij je heel specifiek wordt en dus weer langdradig...

Ik weet het: generaliseren is vanzelfsprekend uit den boze, en namen noemen helemaal onaanvaardbaar. Ik wil onderstaand verhaal dus niet generaliseren (niet alle Nederlandse chauffeurs zijn zo) en de identiteit van die chaufffeur (G. Jan(s)sen(s)) ga ik ook niet vrijgeven. :shock:

Onlangs viel die Nederlandse truckchauffeur in slaap in de omgeving van Nazareth, raakte van de weg, zijn truck kantelde, en zijn lading bestaande uit levende kippen koos de vrijheid in de omliggende velden. Ik stopte, de chauffeur klauterde uit z'n truck, overzag de situtatie en barste los in een schaterlach. "Wat is er zo grappig", vroeg ik hem. "Zie die kippen daar lopen", zei hij", in alle richtingen, en ze weten niet eens waar ze naartoe moeten, want ik heb de vrachtbrief".

:?:

P.S.: misschien kan iemand een wetenschappelijke benadering vinden van Hollanders- respectievelijk Belgenmoppen? Bovenstaande is mijn enige bijdrage.
(Guillaume le Taciturne)

• Gast

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 11:34

Wat een geluk dat er geen varkens in zaten.

Maar wat heeft dit met problemen, die mensen veroorzaken in Nederland en Belgie?

-Frankenstein-

-Frankenstein-

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 11:46

P.S.: misschien kan iemand een wetenschappelijke benadering vinden van Hollanders- respectievelijk Belgenmoppen? Bovenstaande is mijn enige bijdrage.

Er worden grappen gemaakt over de kenmerken van een bepaalde groep.

Nu kan je ik je zeggen dat ik in Belgie ben aangehouden door een dronken chauffeur op de snelweg. Deze man wilde mij 's nachts van de weg drukken, bleef me inhalen en ging voor me rijden om vervolgens snel in vaart te minderen. Ik besloot maar te stoppen, het werd te gevaarlijk. De chauffeur was stomdronken en beweerde dat ik te hard reed. Hij pakte zijn mobiel en belde de politie. Het waren 2 monologen, ik bleef maar herhalen dat hij gevaarlijk bezig was en ladderlam was, terwijl hij mij wilde arresteren.
Toen ik wegreed bleef hij maar bellen, ik vraag me af of hij nu gepakt is of niet.

• Gast

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 12:47

... Maar wat heeft dit met problemen, die mensen veroorzaken in Nederland en Belgie?

LBO UT, 't was natuurlijk maar 1 mens in 1 land, maar er waren veel kippen (dus meerdere problemen) ... :?:

Nu kan je ik je zeggen dat ik in Belgie ben aangehouden door een dronken chauffeur op de snelweg.

Eerlijk, Frankenstein, ik kan me daar echt niets van herinneren... :shock:

• Gast

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 12:47

Vr 21 Okt 05, 12:47 van Roland Ronceval.

peterdevis

peterdevis

• >1k berichten
  • 1393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 14:45

On topic:

Het is zo dat we in België veel last hebben van Nederlandse jongeren die het leuk vinden om hier het varken uit te hangen zonder respect voor anderen.

Vice versa weet ik het niet.
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd
"Blauw"

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 15:21

Nope, dat is niet andersom. In belgie mag nou eenmaal veel meer.

het is inderdaad waar wat jij zegt, ze zijn 5 km over de grens en ze denken dat ze in Lloret de mar zijn.

• Gast

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 17:57

Op de Vogelenmarkt in Antwerpen (Vogeltjesmarkt voor de noordelijke bezoekers) stonden we aan te schuiven aan een frietkraam. Een noorderling die na ons was toegekomen wou voor ons bestellen, maar had zonder de waardin gerekend die daarover een opmerking maakte. Galant als wij, lieten wij hem toch maar voorgaan, erbij zeggend: "Allez, madame, voor een keer dat een Ollander iets wil kopen ...". :shock:

(En ik had nog zo gezegd dat mijn bijdrage tot die ene zou beperkt worden ... Maar deze is wel autentiek)

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
  • 756 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 17:58

Vr 21 Okt 05, 17:57 van Roland Ronceval.
(Guillaume le Taciturne)

• Gast

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 20:26

Persoonlijk erger ik me het meest aan de volgende misdaden.
De volgorde is deels vrij willekeurig denk ik:

*Het zinloos vermoorden van mensen uit geloofsovertuiging.
*Zinloos molesteren en afranselen van zomaar vreemden bij wijze van frustratie.
*Pogingen om het verkeer op de snelweg of de spoorbanen ernstig te ontregelen door het werpen van zware voorwerpen van viaducten en het plaatsen van zware voorwerpen op treinrails.
*Opzettelijk toetakelen of doden van dieren al of niet in gevangenschap in parken en weiden of waar dan ook.
*Het plegen van grafschennis en het vernielen van grafstenen en urnen.
*Het overvallen van oudere mensen (meestal alleenstaanden) binnen en buitenshuis. Vooral het stelen van tasjes van oudere vrouwen is in zwang.
*Het overvallen van banken en bedrijven met het doel geld of goederen te verkrijgen.
*Het ongelimiteerd aanbrengen van doelloze graffity op allerlei objecten.
*Het voor de gein en het afreageren van frustaties vernielen van ruiten in bushokjes ed.
*Het roepen van discriminerende teksten tijdens het voetballen door het publiek.

Al deze soorten wanstaltigheden vinden in Nederland vrijwel dagelijks plaats.
Hoe staan de zaken in Belgie in dat opzicht?

wim600008149

wim600008149

• >250 berichten
  • 575 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 oktober 2005 - 20:37

Hoe staan de zaken in Belgie in dat opzicht?

Wat betreft de cijfers ben ik uiteraard niet op de hoogte voor wat betreft
Nederland, maar voor de rest is het hier bij ons niet anders hoor... :shock:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures