De zin en onzin van gnm

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 7

De zin en onzin van gnm

Afgeplitst van dit topic. Post van Anusthesist hieronder verborgen weergegeven - Raspoetin.
Ik denk dat de vorige posters zich niet helemaal bewust zijn van wat nu precies bacteriën kunnen veroorzaken. Het is wel erg simpel om te zeggen: super-antibiotica zijn onnodig en sowieso antibiotica zijn onnodig, want ons lichaam kan dat zelf wel afhandelen (die beunhazerij over Germaanse geneeskunde). Als iemand diep septisch op de intensive care ligt vanwege een fasciitis necroticans dan gaat diegene gewoon dood zonder antibiotica, simpel. Iemand met een hersenvliesontsteking gaat dood zonder antibiotica. Iemand met een cholangitis gaat dood zonder antibiotica. Iemand met een urosepis gaat dood zonder antibiotica. En ga zo maar door.

De discussie is enger dan het gebruik van antibiotica, maar gaat specifiek over super-antibiotica. Ik denk inderdaad dat je daar voorzichtig mee moet omspringen. Sowieso wordt voor elke poep en scheet tegenwoordig antibiotica gegeven. In dat opzicht kan er nog heel veel -met name in huisartsengeneeskunde- worden verbeterd. Vaak genoeg meegemaakt dat de huisarts toch weer amoxicilline voorschreef omdat dát de hulpvraag van de patiënt was. Bovendien wordt in de 1ste lijn zelden op het antibiogram gevaren. Ze geven een breedspectrum AB en als de klachten verdwijnen dan is het de befaamde post hoc ergo propter hoc drogreden, terwijl het natuurlijke beloop ook een grote rol speelt.

In ziekenhuizen wordt doorgaans netjes op de kweken het antibioticabeleid aangepast. Snel overschakelen bij resistenten en versmallen bij een bekende verwekker. Dit moeten we mijns inziens zo lang mogelijk hanteren voordat we de hulp inroepen van super-antibiotica. Dergelijke superbacteriën zijn vaak nog wel gevoelig voor de antibiotica die juist in de 1ste lijn minder worden toegepast zoals de macroliden en nieuwere generaties fluoroquinolonen. Dit in combinatie met voortgaande nieuwe ontwikkelingen is hopelijk genoeg om zeer resistente en vervelende beestjes aan te pakken. Maar is een beestje resistent voor alle antibiotica behalve de zogenaamde super-antibiotica, dan is het natuurlijk ethisch niet verantwoord om niet te behandelen in verband met een kans op resistentie tegen dat antibioticum. Let wel, ik heb het hier over levensbedreigende infecties. Een ongecompliceerde urineweginfectie kun je dan net zo goed níet behandelen, behalve als dit weer leidt tot een pyelonefritis :)

Wat ook belangrijk is en vaak over het hoofd wordt gezien is preventie. Heb je een ESBL in je ziekenhuis, neem dan meteen de juiste maatregelen. Mijn ervaring is dat hier nog te nonchalant mee wordt omgegaan. We weten allemaal nog wat er in het Maasstad ziekenhuis is gebeurd...
</dd>

Geachte Anusthesist.

Dank u wel voor uw reactie, natuurlijk ben ik het 100% met u eens indien u een mensenleven moet redden in een levensbedreigende situatie dat u dan medicijnen in welke vorm dan ook toe moet dienen, logisch veronderstel dat dit niet zou gebeuren zelfs als dit een antibioticamiddel is want dan is het terecht toegepast, maar ik ben alleen vóór antibiotica voor die situatie op de manier zoals u die schetst. U zou het idee kunnen krijgen dat ik de reguliere geneeskunde minacht wat zeker niet zo is, er zijn veel artsen en geneeskundigen waar ik respect voor heb, voor hun kunnen en hun inzet en we zijn maar wat blij als we in geval ondervoeding of overvoeding of vergiftiging of letsel enz. het geluk hebben dat wij gebruik kunnen maken van hun diensten echter ik ontdek ook weer in uw mening dat u de GNM een beunhazengeneeskunde vindt. Ik zou u graag uit willen nodigen om u eens een dag hierin te verdiepen of een lezing bij te wonen dan komt u ongetwijfeld op een ander idee, menig collega van u deed dit al en passen aspecten die voor hun bruikbaar zijn toe naast de reguliere geneesmethode die op de unniversiteiten gedoceerd wordt. U zult zeggen "dat mag niet" maar dat weten zij ook. U weet ook dat ongeveer 10% van de wereldbevolking, we hebben het hier over mijarden mensen, de natuurwetten toepassen in de geneeskunde en u weet ook dat het gehele Joodse volk over de gehele wereld als opdracht krijgt om zich te verdiepen in GNM met als gevolg dat 95 tot 98% van alle ernstige ziektepatronen bij hun waaronder kanker verdwijnen en vrijwel zonder medicijnen en met een minimum aan ingrepen. In Nederland sterven er dagelijks 100 mensen ten gevolge van het verkeerd behandelen van kanker, dit zijn er volgens de statistieken minsten 95 teveel. We zien rondom ons heen mensen opknappen die terminaal waren en dit zonder antibiotica en/of andere chemie door gebruik te maken van de GNM.

Bezoek een lezing van de GNM en u komt tot de ontdekking dat er meer keuzes zijn dan alleen de reguliere geneeskunde en het is in feite een grote schande dat de reguliere geneeskunde niet samen mag werken met de GNM, deze combinatie zou een perfecte en goedkope gezondzorg kunnen bieden waarbij Mark Rutte een groot deel van zijn bezuiningen als cadeau toegeworpen krijgt. Ik wens alle geneeskundige mensen toe dat zei de moed op kunnen brengen om zichzelf even te verdiepen in deze geneeskunde, in de toekomst kan men er niet meer omheen, dit is niet meer tegen te houden. Ik wens u veel wijsheid toe.

Berichten: 7.068

Re: De zin en onzin van gnm

Misschien is het verstandig om de GNM-'discussie' te verplaatsen naar een apart onderwerp. Ik kijk in ieder geval al uit naar het wetenschappelijke bewijs voor de 'theorie' is... kom maar op met je bronnen.

Berichten: 302

Re: De zin en onzin van gnm

Inderdaad zou dit topic afgesplitst moeten worden want het heeft weinig meer te maken met het originele onderwerp.
In Nederland sterven er dagelijks 100 mensen ten gevolge van het verkeerd behandelen van kanker, dit zijn er volgens de statistieken minsten 95 teveel.
Welke statistieken ?
We zien rondom ons heen mensen opknappen die terminaal waren en dit zonder antibiotica en/of andere chemie door gebruik te maken van de GNM.
En ongetwijfeld ook die niet genezen.
Bezoek een lezing van de GNM en u komt tot de ontdekking dat er meer keuzes zijn dan alleen de reguliere geneeskunde en het is in feite een grote schande dat de reguliere geneeskunde niet samen mag werken met de GNM
Mee eens, maar samenwerken betekent dat beide nodig zijn voor een optimaal resultaat.

Uit de GNM site:

De meeste lichamelijke aandoeningen (ziektes) worden in onze samenleving veroorzaakt door psychische conflicten, die door het onderbewustzijn biologisch worden ervaren en verwerkt.

Zolang deze conflict-situatie blijft voortbestaan, probeert het organisme dit op psychisch en organisch niveau tot een oplossing te brengen.


Onder de meeste vallen ook bacteriële infecties ?

In dat geval kun je het ook omdraaien: mensen zonder psychische conflicten zijn niet bevattelijk voor levensbedreigende of invaliderende infecties. Krijgen geen polio-verlamming, overlijden niet door malaria of pokken of cholera, etc.

Klopt niet. Zelfs mensen die in perfecte harmonie met zichzelf en omgeving leven hebben onvoldoende afweer tegen uiterst virulente bacteriën en virussen als ze niet gevaccineerd zijn (voor zover mogelijk).

Berichten: 7

Re: De zin en onzin van gnm

Beste Evilbro en Knockonheavensdoor.

Jullie hebben gelijk we dwalen af van de oorspronkelijke vraag.

Ik zou graag alle bewijsmateriaal willen laten tonen, maar er is ontzettend veel te vinden aan rapporten op de GNM site onder downloads, er zijn meer dan 40.000 rapporten en registraties van ziekteverlopen door de GNM hoe kan ik die zichtbaar maken, ze liggen ter inzage voor u, neem contact op met de site. Er zijn zelfs veel processen gevoerd die de geneesmethode aanvochten en die zijn allemaal weerlegt, ook het bacterie-verhaal wat geschetst wordt door Dr.Hamer is juist, ook dit wordt dagelijks bewezen. Ik ga er over nadenken hoe dit met weinig woorden uit te leggen is in een ander forum. Ik blijf echter toch bij het standpunt dat je antibiotica niet mag gebruiken (tenzij het niet anders meer kan) antibiotica doden de bacteriën die we hard nodig hebben om ons lichaam weer schoon te maken bij ziek-zijn, het zijn onze broodnodige helpers, dood je de bacterie dan stop je bijna altijd de genezing. Je wilt toch niet alles wat in de weg zit operatief verwijderen, tenzij opereren een hobby zou zijn? maar ik ga uit van redelijkheid.

Ik ben bij de GNM terecht gekomen door het overlijden van mijn vrouw, zij had een longtumor en was genezende, de tumor werd kleiner door de tb-bacterieén, die braken de tumor af, mijn vrouw was herstellende, toen echter een arts antibiotica toe ging dienen omdat hij die bacterie ontdekte, stopte de genezing en hebben ze haar niet meer kunnen redden. Ik kende toen de GNM nog niet. Ik zou een proces kunnen beginnen tegen deze verschrikkelijke geneesmethode met hun beulen, maar ik krijg daar mijn vrouw niet mee terug. Nu zie ik dat de GNM iedereen kan helpen die vertrouwen heeft, dus ik heb mij daar volledig bij aangesloten en heb op die manier samen met anderen al veel levens kunnen redden, ook mensen met longkanker.

Dus als iemand op de wereld de overtuiging heeft dan ben ik dat en ik draag dit graag uit. Ik zie het huidige systeem van kankerbestrijding met antibiotica en chemo als genocide.

Ik kan u aanbevelen een lezing of workshop van de GNM te bezoeken.

Reageer