Ub-karakteristiek (hall-sensor)

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 12

Ub-karakteristiek (hall-sensor)

beste,

Ik ben nog steeds bezig met elektronica te studeren en kan op dit forum en zelf via google niets bruikbaar vinden over de UB-karakteristiek (van een hall-sensor?)

Om eerlijk te zijn weet ik zelf niet wat een UB-karakteristiek is. U = spanning?

Ik studeer aan de hand van een leerplan waarin het punt UB-karakteristiek zich bevindt in het stuk van de hall-sensor. dus indien jullie mij kunnen helpen, zo veel mogelijk informatie is welkom!! :)

Ook, indien iemand interesse heeft. Ik wist niets over de hall-sensor en heb een Engelse uitleg op wikipedia vertaald naar het Nederlands. In het leerplan waarop ik mijn "cursus" baseer staan volgende punten:

hall-sensor:

- hall-effect

- UB-karekteristiek

- toepassingen

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CH3ZTAUHGHXW.txt

dit is de link naar het tekst bestand dat ik momenteel heb over de hall-sensor. Indien jullie mij meer informatie kunnen geven is dit altijd welkom, maar vooral controleren of er geen foute informatie in mijn document staat zou zeer welkom zijn!

alvast vriendelijk bedankt!

Berichten: 12

Re: Ub-karakteristiek (hall-sensor)

is er niemand die mij hierbij kan helpen??

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 6.591

Re: Ub-karakteristiek (hall-sensor)

scan0002.jpg
scan0002.jpg (509.94 KiB) 659 keer bekeken
Dit is een afbeelding van zo''n hall effect meter

Morgenavond hoop ik hier op terug te komen. Met de nodige uitleg erbij

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 6.591

Re: Ub-karakteristiek (hall-sensor)

Door het rechthoekig stuk materiaal loopt een gelijkstroom I

We mogen ook zeggen dat deze gelijkstroom overeen komt met een vrije elektronenstroom die van rechts naar links door het materiaal gaat en de gemiddelde driftsnelheid van deze elektronen noemen we
\(\vec{v} \)
Dat rechthoekig stuk materiaal is geplaatst in een homogeen magnetisch veld met magnetische inductie