Kweken van micro-organismen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 16

Kweken van micro-organismen

Hallo,

Voor mijn PWS zoek ik een manier om micro-organismen te kweken maar ook een manier dat je relatief makkelijk kan bepalen hoeveel organismen er zijn. Dit omdat ik graag wil onderzoeken onder welke omstandigheden micro-organismen het beste groeien. Nu heb ik wel een manier gevonden die makkelijk is om uit te voeren het hooi infuus en zat te denken voor het bepalen van het aantal: door een druppen onder de microscoop te leggen en daarvan te tellen/schatten hoeveel organismen er zijn.

Nu ben ik benieuwd of er nog andere manieren zijn voor het kweken van micro-organismen en/of makkelijker en accurater manieren van aantal bepaling die iemand kan uitvoeren van de middelbare school. Bij voorbaat dank.

Simon.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Kweken van micro-organismen

Een bacteriekweek is ook een optie. Daarover zijn in het verleden genoeg topics langs gekomen hier op het forum dus zoek even rond (de zoek-functie kan je midden bovenin je scherm vinden).
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 16

Re: Kweken van micro-organismen

Een bacteriekweek is ook een optie. Daarover zijn in het verleden genoeg topics langs gekomen hier op het forum dus zoek even rond (de zoek-functie kan je midden bovenin je scherm vinden).
Bedankt daar kan ik zeker iets mee!

Veder waarmee kan je het beste de zuurgraad veranderen van de voedingsbodem/kweekwater zodat de pH omhoog of omlaag gaat zonder dat de micro-organismen sterven van de toegevoegde buffer?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Kweken van micro-organismen

Daar is niet zo lang geleden nog een topic over geweest, zoek ff na :)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer