[Natuurkunde] Luchtverplaatsingsformules

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[Natuurkunde] Luchtverplaatsingsformules

Hallo.

Ik zoek voor mijn PWS een aantal formules voor het bereknene van de luchtverplaatsing in kubieke meters, met behulp van de lengte van de bladen van een propeller, de hoek van de bladen van de propeller ten opzichte van de verbindingspunt met de motor, de rotatiesnelheid en de windsnelheid.

Ik hoop dat iemand wat info heeft over dit soort fomules of misschien een internetsite weet met diezelfde informatie.

Mijn PWS gaat namelijk over propellers en ik kom nu hopeloos veel informatie tekort.

Bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: [Natuurkunde] Luchtverplaatsingsformules

Dat is inderdaad een vraag. Ik zou het antwoord moeten weten. Maar ik weet het niet meer. Ik kan je wel vertellen waar het antwoord (zou) moet(en) staan. Namelijk in het boek van Ben Mosbach "Theorie voor privevliegers". Maar ik weet ook dat het boek niet in alles voorziet dus ik weet niet zeker of het daar instaat. Anders moet je contact zoeken mat het Aviodrome in Lelystad. Daar lopen nog genoeg vakidioten rond waarvan er vast wel 1tje weet wat het antwoord zou moeten zijn en ze vinden het vaak nog leuk ook. En anders de Koninklijke Luchtmacht of de Uni in Delft. Gewoon mailen en vaak heb je dan snel het juiste antwoord.
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Berichten: 2

Re: [Natuurkunde] Luchtverplaatsingsformules

Wel bedankt voor de informatie. Ik ben al in Aviodrome geweest, het militaire luchtvaartmuseum had er niks over en de TU Delft heb ik al benadert voor info (nog steeds geen antwoord). Alleen dat boek nog. Ik zal er naar kijken. Bedankt.

:roll:

Reageer