Spellingscontrole

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Spellingscontrole

Beste.

Enkele minuten geleden schreef ik een boekrecensie, helaas heb ik steeds het gevoel dat er nog steeds spellingsfouten in zitten! Willen jullie even checken? Bedankt!

Katniss Everdeen is een 16-jarige tiener en woont in het 12e disctrict van Panem. Samen met haar moeder en haar jongere zus Prim leeft ze er een armoedig bestaan, volledig in dienst van het welvarende Capitol. Elk jaar worden de Hongerspelen uitgevaardigd: 24 tributen, een jongen en een meisje uit elk district, strijden op leven en dood. En Prim wordt dit jaar door loting verkozen… Katniss beseft al gauw dat haar zusje geen enkele kans maakt en besluit haar plaats in te nemen.

Voor het vermaak van het Capitol, neemt ze deel aan dit medogenloos en bruut geweld en komt ze voor een keus te staan: hoe ver zal ze gaan om dit te overleven?

Niet alleen ontving ‘De Hongerspelen’ lovende kritieken van o.a. Stephenie Meyer

en Stephen King, het is ook een boek dat je ongetwijfeld niet even opzij kan leggen. Hierdoor heeft het de predikaten ‘pageturner’ en ‘bestseller’ dubbel en dik verdiend. Dit mag je dan ook van dit staaltje vakmanschap verwachten: sterke personages, onvoorstelbare diepgang, volop emotie en onverdraaglijke spanning.

Vanaf de eerste regels wordt je dus meteen in houdgreep genomen.

Als je op zoek was naar de ultieme leeservaring, dan heb je die beslist gevonden.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Spellingscontrole

Predicaat en word je.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Spellingscontrole

Page turner is twee woorden.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Spellingscontrole

Nog een inhoudelijke opmerking: "het is een boek dat je ongetwijfeld niet even opzij kan leggen". Die ongetwijfeld komt op mij over van: het zal wel zo zijn maar ik weet het niet. Beter zeg je: zonder twijfel.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 3

Re: Spellingscontrole

PolMoker schreef:> en woont in het 12e disctrict van Panem.

district?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Spellingscontrole

Ja, in het boek is Panem verdeeld in 12 districten.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Spellingscontrole

Esdoornblad verwees naar een c die er teveel stond, Rhiannon :)
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Spellingscontrole

Esdoornblad verwees naar een c die er teveel stond, Rhiannon :)


Scheel gekeken blijkbaar!
Contra principia negantem disputari non potest.

Reageer