DVD speler

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 91

DVD speler

Weet niet of dit op het wetenschaps forum thuis hoort, zo niet mijn excuses!

maar mijn dvd speler stopt ongeveer in het midden van elke dvd(beeld blijft stilstaan) die ik probeer af te spelen...(zelfs al huur ik er een heb ik dit probleem)

iemand suggesties? goede raad? of gewoon een nieuwe kopen....

een video draai ik zo uit elkaar maar een dvd speler lijkt me toch iets ingewikkelder, of valt dat wel mee?
Alles kan als t maar leuk is..

Berichten: 3

Re: DVD speler

Een DVDspeler is mechanisch mider ingewikkeld als een videorecorder,

schroef hem eens open, een nieuwe kopen kan altijd nog.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: DVD speler

Niet uit elkaar schroefen! In ieder geval niet doen als er nog garantie op zit. Dan vervalt je garantie namelijk.

Als er nog garantie op zit gewoon wegbrengen. Anders kan je er inderdaad in gaan sleutelen. (denk niet dat je veel succes zal boeken) Veel kwaad kan het dan toch niet meer.

Lijkt me dat je laser steeds blokkeert op een bepaald punt. Dit lijkt me meer een mechanisch probleem dan een electrisch probleem. Veel succes.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: DVD speler

Misschien helpt het al door eens flink langs de laser te blazen (als je m open hebt geschroeft). Best kans dat er een stofje tussen zit waardoor de laser niet verder kan draaien. Klinkt heel stom misschien, maar bedenk dat het allemaal maar verschrikkelijk klein is!

Natuurlijk geldt het advies van Wouter om eerst ff te kijken of er nog garantie op zit eerst.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: DVD speler

Ik ben absoluut een leek wat betreft DVD-technologie, maar ik heb zo wel eens opgevangen dat een DVD-schijf een dubbele laag gegevens bezit en dat die in de helft van de film dus moet switchen tussen beide lagen. De link lijkt me gauw gelegd. Waar dan het probleem zit, vraag het me niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: DVD speler

Jah, op alle Double Layered DVD's staat die waarschuwing dat de film even kan stoppen bij het switchen van 'laag'. Mss dat je een oudere dvd speler hebt die enkel single layered dd's kan afspelen ? Mss moet je even een naar een dvd zoeken die Single layered is en proberen afspelen :wink:

Een andere reden kan zijn dat je laser 'niet meer goed staat' en dat bij hetverschuiven naar het midden de fout zo groot word dat die niks meer juist kan aflezen, ik had dit voor met m'n PS2, maar ik weet niet of dit met DVD spelers ook voor komt, alleszins in een PS2 kan je deze opnieuw laten configuren, mss even de handleiding van je DVD speler bekijken, mss vind je er wat over :wink:

Re: DVD speler

Probleem klink erg naar het feit dat het asje waarover de stappenmotor beweegt in het midden zodanig is dat de stappenmotor erop vastloopt.

Hij komt niet verder dan dit punt.

Heb je geen garantie meer spuit het asje dan in met wat siliconenspray en maakt het dan schoon met een schoon kwastje.

Wat je vooral niet moet doen is schoonblazen met een hogedruk luchtspuit want dan spuit je de oliefilm eraf waardoor hij stroef wordt.

Zo heb ik een cd-speler ook gerepareert.

Reageer