Vliegen als een vogel

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Vliegen als een vogel

Dit ziet er wel tof uit:

http://www.humanbirdwings.net/about-me/

Hij gebruikt een ornithopter (ofwel een vliegtuig dat vliegt als een vogel) om een tijd in de lucht te vliegen.

Cool

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Vliegen als een vogel

Nice. Mooie uitvoering ook, relatief klein.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Vliegen als een vogel

Het schijnt niet zo indrukwekkend te zijn als het er in dat filmpje uitziet. Hij gebruikt blijkbaar hulpmotoren.
NRC schrijft: schreef:hij bevestigde kleine motoren met super lichte accu’s op zijn rug om zijn armkracht te vergroten.

Smeets gespte verder twee gehackte Wii-controllers aan zijn armen, die de informatie over zijn bewegingen doorstuurden naar zijn smartphone. De smartphone stuurde vervolgens de armbewegingen weer door naar de vleugels, die daardoor dezelfde beweging maakten als zijn armen.

De vliegbeweging van Smeets komt dus wel degelijk volledig van zijn armen, de benodigde kracht komt echter uit de kleine motoren op zijn rug.
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/21/video-...-als-een-vogel/
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Vliegen als een vogel

Daarom heet het ook een ornithopter.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Vliegen als een vogel

Iedereen is er van overtuigd dat het nep is, dus ik ben benieuwd.

Zels Fox news (altijd betrouwbaar) heeft er iets over te zeggen.

http://www.foxnews.com/scitech/2012/03/22/...ad-expert-says/

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Vliegen als een vogel

Tuurlijk is het nep. Er is veel te weinig voorwaartse snelheid, de vleugels flapperen veel te langzaam en zouden veel meer moeten doorbuigen, en
Verborgen inhoud
zojuist is de maker van het filmpje bij De Wereld Draait Door geweest en heeft hij zelf gezegd dat het nep is :) . Hij heet niet eens Jarno Smeets...maar op zich een geslaagd experiment.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Vliegen als een vogel

Het filmpje zelf geeft geen bewijs dat het echt nog nep is. Al is de montage wel erg bedenkelijk.

Het is niet de eerste keer dat een ornithopter is gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=0E77j1imdhQ

Het filmpje laat niet echt vliegen zien. Met de juiste windrichting en een goede aanloop kan iedereen een beetje zweven, en dat is wat je ziet op de video.

Jammer dat iemand zo veel moeite doet om iets nep te maken, hij kon het ook gewoon in het echt proberen.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Vliegen als een vogel

Nou, hier dan bewijs:

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Je ziet van 1:40m tot 1:50 minuut één zwart vierkantje links van de piloot:
Vierkant1.png
Vierkant1.png (789.39 KiB) 1087 keer bekeken
De camera draait weg, en daarna (op 1:55m), is er opeens *hocus-pocus* ook een vierkantje aan de rechterkant te zien:
vierkant2.png
vierkant2.png (733.75 KiB) 1087 keer bekeken
En dan stijgt hij op (dat probeert hij althans), en je ziet gewoon dat er iets niet klopt qua belichting en beweging (zeg maar interactie met de omgeving).
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 49

Re: Vliegen als een vogel

Nou, hier dan bewijs:


Gisteravond, in 'de wereld draait door(DWDD)'. In een intervieuw met de uitvinder heeft deze naar voren gebracht dat het betreft een hoax. :) Hij bezig is als animator/filmmaker. Dit is zijn meest recente project.

Berichten: 4.246

Re: Vliegen als een vogel

Waarom steekt hij er zoveel tijd en moeite in om iets te faken, maak dan een echte mooie film of een echte ornithopter.
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Vliegen als een vogel

Waarom steekt hij er zoveel tijd en moeite in om iets te faken, maak dan een echte mooie film of een echte ornithopter.
Om mensen te doen dromen... :)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 7.068

Re: Vliegen als een vogel

Waarom steekt hij er zoveel tijd en moeite in om iets te faken, maak dan een echte mooie film of een echte ornithopter.
Ik vind deze houding, die DePurpereWolf ook lijkt te hebben, raar. Als deze vent nou ontzettend blij wordt van het maken van dit soort filmpjes en totaal geen zin heeft om een echt mooie (ik ga er even vanuit dat je 'echt' op mooi wil laten slaan en niet op de film) film te maken danwel een echte ornithopter te maken, waarom zou hij zich moeten conformeren aan jouw beeld van wat zinnig is... ik zou net zo goed kunnen zeggen dat je eens iets echt nuttigs met je tijd moet gaan doen in plaats van een beetje posten op een of ander forum (misschien kun je die tijd gebruiken om een echte ornithopter te maken). :)

Berichten: 4.246

Re: Vliegen als een vogel

Om mensen te doen dromen... :)
Poëtisch...
Ik vind deze houding, die DePurpereWolf ook lijkt te hebben, raar. Als deze vent nou ontzettend blij wordt van het maken van dit soort filmpjes en totaal geen zin heeft om een echt mooie (ik ga er even vanuit dat je 'echt' op mooi wil laten slaan en niet op de film) film te maken danwel een echte ornithopter te maken, waarom zou hij zich moeten conformeren aan jouw beeld van wat zinnig is...
Ik kan me niet voorstellen dat hij blij wordt van maandenlang bezig zijn met een project wat enkel het doel heeft om te kijken wat de media ermee doet. Ik ben benieuwd of hij hierna nog een baan kan vinden. Maar hij hoeft zich niet aan mijn houding te conformeren, ik spuit mijn gal sowieso.
ik zou net zo goed kunnen zeggen dat je eens iets echt nuttigs met je tijd moet gaan doen in plaats van een beetje posten op een of ander forum
Waarom reageer jij dan hierop? Laat het dan lekker rusten :)
(misschien kun je die tijd gebruiken om een echte ornithopter te maken). :P
Gelukkig kost het posten van een (on)zinnig bericht geen maanden :) Bovendien vraag ik me af waar hij zijn inkomsten vandaan haalde gedurende deze (naar mijn visie verspilde) maanden.
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 7.068

Re: Vliegen als een vogel

Ik kan me niet voorstellen...
De werkelijkheid beperkt zich natuurlijk niet tot wat jij je kan voorstellen. Wat die werkelijkheid is weet ik in dit geval natuurlijk verder ook niet, maar dat staat hier verder los van.
Waarom reageer jij dan hierop? Laat het dan lekker rusten :)
Omdat ik vind dat er aan die houding een fundamentele misvatting kleeft en die wil ik even aanstippen. Min of meer dezelfde houding als bij "ik zie het nut niet van dat onderzoek, dus het nut is er niet".
Gelukkig kost het posten van een (on)zinnig bericht geen maanden :)
Dat hangt natuurlijk van het aantal berichten af...

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Vliegen als een vogel

De film laat iemand zien die een paar metertjes zweeft, en denkt dat hij 'vliegt als een vogel'.

Als je iemand bedriegd, doe het dan goed.

Dus niet alleen zie ik het nut er niet van in, ook vind ik het niet goed uitgevoerd.

Reageer