[Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

[Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

We hebben we ons al een tijdje afgevraagd hoe we de populariteit van het taal-forum kunnen verbeteren. Uiteindelijk is het idee van een boekenclub naar voren gekomen.

Leden van de boekenclub gaan samen binnen een periode van 6 weken een boek lezen en bespreken. Het is de bedoeling om, kort voordat die 6 weken zijn afgelopen, samen dan weer een nieuw boek te kiezen. Dit kan variëren van 'Kaas' (Willem Elsschot) en 'De negerhut van Oom Tom' (Harriet Beecher Stowe) tot 'The hitchhiker's guide to the galaxy' (Douglas Adams).

Voor het lezen van het boek mag je uiteraard helemaal zelf bepalen in welke taal je het wilt lezen.

Als je interesse hebt om mee te doen met onze boekenclub, plaats dan hieronder een post, en je wordt toegevoegd aan de ledenlijst. Dit kan op elk moment. Je kunt altijd tussentijds inspringen bij het "lopende" boek, en anders doe je gewoon mee met het volgende.

Heb je nog vragen, of op- of aanmerkingen, dan kun je die in deze topic kwijt.

Er zal voor elk boek in een aparte topic een korte omschrijving worden geplaatst voordat we met het lezen beginnen. In die topic zal ook uiteindelijk de discussie plaatsvinden. Het is aan jou om op je eigen tempo het boek te lezen. Wel is het handig als iedereen ongeveer op hetzelfde moment het boek uit heeft. Drie weken om het boek te lenen/aan te schaffen en te lezen en drie weken om te bespreken lijkt ons wel een goede verdeling.

Wanneer je lid bent van de boekenclub ben je niet verplicht tot het lezen van de boeken. Dat bepaal je nog altijd zelf. Wel is het fijn als je aangeeft wanneer je een keer geen tijd of zin hebt om met een bepaald boek mee te doen.

We hopen dat er veel mensen mee willen doen en wensen iedereen alvast veel plezier!

-------------------------------------------------------------------------------------

Ledenlijst (in alfabetische volgorde):

alinda

Anthrax

Bean

Cassanne

danielle25

Jan van de Velde

Kaph

Lala

made in flanders

Merel12

Sado

sparkleannemieke

Syd

Veertje

wim600008149

Wouter_Masselink

Zirkon

ZVdP

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

Ik moet dringend terug wat meer literatuur gaan lezen,

dus voeg me maar toe. :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

Yeeeah!, de eerste aanmelding is binnen! Je wordt meteen toegevoegd aan de lijst!

Zoals jullie misschien al gezien hebben is het eerste boek dat we gaan lezen (periode nov. - dec. 2005) Animal Farm van George Orwell. Het is een dun boekje (± 120 pagina's), dus dat zou wel moeten lukken toch? :shock:

Meld je aan en doe mee!
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 24

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

Leuk iniatief, ik meld me ook aan :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

Ik kan ook beter terug wat gaan lezen.

En wat is hiervoor beter dan dit initiatief?

Anders komt het er toch nooit van, en nu heb ik er een reden voor!

Dus voegt mij ook maar toe!
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Berichten: 126

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

Ik ben zelf eigenlijk niet zo heel erg fan van fictie, maar als ik dan zie dat het eerste boek van George Orwell is, kan ik niets anders dan dit gewoon met open armen ontvangen.

Dus zet mij er ook maar bij!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

In mijn VWO-tijd (met veel uitgebreidere boekenlijsten dan tegenwoordig overigens) hoofdzakelijk verplichte nummers gelezen. In mijn studietijd toch vrijwillig hiermee doorgegaan en er plezier in gekregen. Sinds mijn studietijd me voor 95+% met thrillers e.d. beziggehouden (vermoeidheid?, genoeg nagedacht?).

Het wordt weer eens tijd.... Zet me er maar bij.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

Het lijkt me wel leuk, maar ik vrees dat ik daar niet genoeg tijd voor kan vinden. Het is wel een leuk initiatief, en ik zal het zeker blijven volgen.

Als ik nou "toevallig" het boek al gelezen heb, mag ik dan toch "meedoen" in de bespreking, of is het slechts voor degenen die zich aangemeld hebben?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

Syd schreef:Het lijkt me wel leuk, maar ik vrees dat ik daar niet genoeg tijd voor kan vinden. Het is wel een leuk initiatief, en ik zal het zeker blijven volgen.  

Als ik nou "toevallig" het boek al gelezen heb, mag ik dan toch "meedoen" in de bespreking, of is het slechts voor degenen die zich aangemeld hebben?
Voor clubleden only. Het is natuurlijk het leukst als het boek nog vers in het geheugen ligt. Maar je bent niet verplicht om elke keer mee te lezen hoor. Dan meld je hier gewoon: "deze keer geen tijd om te lezen". Dus zullen we je niet gewoon toch op de lijst zetten? Of meld je je liever aan als je wat meer tijd hebt ?
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

Of meld je je liever aan als je wat meer tijd hebt ?
Ik denk dat ik de eerstvolgende vier/vijf jaar niet veel ruimer in mn tijd zal zitten.
Dus zullen we je niet gewoon toch op de lijst zetten?
Da's goed, alleen moet je dan niet vreemd opkijken dat ik vaker niet dan wel mee kan doen, of is dat een te groot bezwaar. Verder heb ik bijvoorbeeld een maand geleden George Orwell gelezen, dan ligt het toch nog vers in het geheugen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

Da's goed, alleen moet je dan niet vreemd opkijken dat ik vaker niet dan wel mee kan doen, of is dat een te groot bezwaar. Verder heb ik bijvoorbeeld een maand geleden George Orwell gelezen, dan ligt het toch nog vers in het geheugen?
Je staat erop.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

count me ook maar in :roll:
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

Ik zou ook wel willen meedoen, ik heb teveel vrije tijd en aangezien ik alle leuke fantasie serieus uit de bib heb gelezen wil ik wel eens wat anders
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Berichten: 3

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

Klinkt goed, ook ik wil meedoen!!!

Anne :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: [Boekenclub]: Algemene informatie en aanmeldingen

Geweldig ik ga meedoen!!
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gesloten