[Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

[Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

Hier kun je, als lid van onze boekenclub , voorstellen posten voor het boek dat we gaan lezen in de periode 1 januari 2006 t/m 12 februari 2006.

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

Ik stel voor : Rabbit-proof Fence van Doris Pilkington

Ik heb de film gezien, en die heeft me wel nieuwsgierig

gemaakt naar het boek.

[boek]9038912986[/boek]

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

wim600008149 schreef:Ik stel voor : Rabbit-proof Fence van Doris Pilkington

Ik heb de film gezien, en die heeft me wel nieuwsgierig

gemaakt naar het boek.
Lijkt me heel boeiend.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

Mag ik een recent hoogstandje voorstellen:

"the curious incident of the dog in the night-time"

Mark Haddon

ISBN 1-4000-7783-4

Klinkt als een mislukt bestsellertje, maar is verreweg het origineelste verhaal dat ik ooit gelezen heb.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

beide boeken lijken me leuk (te veel boeken en te weinig tijd, keuzes maken is vervelend).

hier is iets meer informatie te vinden

Dit is een boek dat mijn interesse zeker heeft gewekt.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 126

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

Gaan we ook nog non-fictie lezen? Iets om van te 'leren', dus? Boeken als 'De Wereld van Sofie' en 'Prometheus Rising'?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

non-fiction zie ik persoonlijk niet echt zitten in dit kader. Dan gaat het gesprek niet meer over het verhaal ( en meestal de mens daarin in verhouding tot zijn omgeving), maar over de al of niet wetenschappelijke waarde van de inhoud.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

Het nadeel van non-fictie is dat er niet echt een literaire/taalkundige discussie over mogelijk is. De wereld van Sophie vind ik echter wel een twijfelgeval, ik zou dat niet echt 'non-fictie'noemen. (Het andere boek ken ik niet.)
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

Als je met dat andere boek dat boek van Mark Haddon bedoeld, speelt de wiskunde in dat boek niet meer dan een bijrol om te laten zien waar de hoofdpersoon mee bezig is in zijn hoofd en hoe hij de wereld beschouwt. De recensie die in een van de bovenstaande posts is aangehaald trekt dit aspect véél te ver naar voren.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

Het is zeker de bedoeling dat de boeken die we voorstellen dat we ze nog niet zelf hebben gelezen? Ik zou anders Aardkinderen van Auel voorstellen .. dit is wel een reeks .. ik weet ook niet of dat mag :roll: .. jullie kunnen het dan altijd zelf eens lezen.
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

Een reeks lijkt me iets te veel van het goede. (wat niet is kan natuurlijk nog altijd komen).

Laat ik dan ook even een voorstel doen. Normaal gesproken koop ik niet zo snel een boek. Dit boek intrigeerde me toch zeer.

LEELA.EXE (orginele titel: Transmission) heet het boek. geschreven door Hari Kunzru.

iets meer informatie: http://www.uitgeverijpodium.nl/?pid=80&itemid=183

Satire, computers, vreemdelingenhaat, idolatie en terrorisme allen in een boek. Ik vind het echt geniaal.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

Lijkt wel leuk, hoewel ik gewoonlijk niet graag lees over vreemdelingenhaat (of andere sociale problemen)
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

Wouter_Masselink schreef:Een reeks lijkt me iets te veel van het goede. (wat niet is kan natuurlijk nog altijd komen).

Laat ik dan ook even een voorstel doen. Normaal gesproken koop ik niet zo snel een boek. Dit boek intrigeerde me toch zeer.

LEELA.EXE (orginele titel: Transmission) heet het boek. geschreven door Hari Kunzru.

iets meer informatie: http://www.uitgeverijpodium.nl/?pid=80&itemid=183

Satire, computers, vreemdelingenhaat, idolatie en terrorisme allen in een boek. Ik vind het echt geniaal.
Lijkt me een leuk boek!

Ik ben het met Wouter eens dat de reeks van Auel nogal veel van het goede is op dit moment.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

Misschien in de grote vakantie :roll: .
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Boekenclub]: Voorstellen voor volgend boek

LEELA.EXE (orginele titel: Transmission) heet het boek. geschreven door Hari Kunzru.


Lijkt me wel leuk, ik ga hem op m'n verlanglijstje zetten.[/quote]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gesloten