Hydraulische travel motor

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Hydraulische travel motor

Voor het vak Hydraulica in mijn laatste jaar hebben we de opdracht gekregen om de werking van een Case kraan CX210 - CX 240 volledig uit te spitten, het hydraulische schema hebben we gekregen.

Mijn deel bestaat eruit om de travelmotor van deze kraan te onderzoeken. Na veel research en overleg met medestudenten ben ik er nog steeds niet wat dit soort van overdruk ventiel is en wat het juist doet. Hoe werkt het?

(Het rood omkaderde overdruk ventiel met soort van cilinder/reservoir)

Als de motor vooruit moet draaien, staat de druk op P2. P1 is dan verbonden met de tank. Voor achteruit draaien, net het omgekeerde. Op Ps kan er extern een pilootdruk (stuurdruk) komen om een hogere snelheid te bekomen. Dit terzijde.

Het moet iets zijn met het beveiligen van overdrukken bij het stoppen of bij het starten van de travel motor aangezien in de 6/3 schuif (groene pijl) terugslagkleppen zijn aangebracht. Bij het stoppen kan de olie dus niet direct weg en moet dus ergens opgevangen worden. Ben ik juist?

Of is het meer voor een soft-start of soft-stop?

Voor de liefhebbers heb ik dan ook maar het volledige hydraulische schema van de kraan bijgevoegd.
Bijlagen
Plan_CX210.pdf
(208.32 KiB) 183 keer gedownload
Travel_motor___Close_up_2.jpg
Travel_motor___Close_up_2.jpg (256.54 KiB) 258 keer bekeken

Reageer