Springen naar inhoud

Verbranding van no, n2o

• Log in om te kunnen reageren

phenomen

phenomen

• >100 berichten
  • 220 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2012 - 13:28

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een groot percentage NO in een gasstroom te verbranden. Ik neem aan dat als ik NO zal oxideren dat NO2 zal gevormd worden, een gas dat we eveneens niet willen uitstoten. Wat gebeurt er met NO onder zeer hoge temperatuur? Is er een mogelijkheid om N2 + onschadelijke gassen te bekomen? Of is de enige manier om het kwijt te spelen de katalytische manier of absorbtie in water?

groeten

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 maart 2012 - 14:26

Verplaatst naar anorganische chemie.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Orgsyn

Orgsyn

• >25 berichten
  • 76 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2012 - 15:57

Wat gebeurt er met NO onder zeer hoge temperatuur? Is er een mogelijkheid om N2 + onschadelijke gassen te bekomen? Of is de enige manier om het kwijt te spelen de katalytische manier of absorbtie in water?

groeten

Een van de reacties die plaatsvind in de katalysator van een auto is hier nu net van belang.

Kijk eens op: http://nl.wikipedia....ewegkatalysator

phenomen

phenomen

• >100 berichten
  • 220 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2012 - 18:12

Het betreft hier geen gas afkomstig van verbranding, dus er is geen CO aanwezig..

ik denk dat met NH3 je N2 en H2O kan maken maar dan zit ik weer met een NH3 vervuiling..

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 29 maart 2012 - 21:31

ik denk dat met NH3 je N2 en H2O kan maken

Inderdaad. In de praktijk gebruikt men Selective Catalytic Reduction (SCR) om NO en NO2 in rookgas onschadelijk te maken.
http://en.wikipedia....lytic_reduction
Hydrogen economy is a Hype.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures