[Scheikunde] Titratie berekenen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Berichten: 107

Re: [Scheikunde] Titratie berekenen

als men van een oplossing spreekt van 0,1 mol dan spreekt men zoals mij , controleer je bronnen , beste , ik zit nog op de banken

ik veronderstel niet dat ik een scan moeten maken van mijn cursus ....

en ja je hebt gelijk , maar er is een verschil tussen M en mol , hoewel je ze beide zelfde uitspreekt

het moet dus M zijn i.p.v. mol ....

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.274

Re: [Scheikunde] Titratie berekenen

svensson schrijft:
als men van een oplossing spreekt van 0,1 mol dan spreekt men zoals mij , controleer je bronnen , beste , ik zit nog op de banken  

ik veronderstel niet dat ik een scan moeten maken van mijn cursus ....
Je kunt geen oplossingen hebben van 0,1 mol.

Je kunt wel een oplossing hebben van 0,1 molair (0,1 M), en dat betekent 0,1 mol per liter

tenslotte is de molmassa de massa van 6,022045 x 10^23 atomen/moleculen. Voor waterstofatomen is dat ca 1 g, voor zuurstofatomen is dat ca 16 g. Let wel, voor zuurstofmoleculen (O2) is de molmassa dus ca 32 g...

Analoog kun je ook geen snelheden uitdrukken in kilometer, omdat kilometer een eenheid van afstand is, en niet van snelheid. Je moet dan zeggen kilometer per uur (of per seconde).

En als in je cursusdictaat staat dat je oplossingen van 0,1 mol gebruikt, dan is dat dictaat bijzonder slordig geschreven en hoort het in de vuilnisbak thuis, want dan brengt het goedwillende studenten helemaal in de war.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 107

Re: [Scheikunde] Titratie berekenen

tjah wat moet ik daar op antwoorden , ik ben al blij dat het antwoord heb gevonden met hulp van jullie ...

bedankt hiervoor !!!

Reageer