Springen naar inhoud

snelheid van een mug

• Log in om te kunnen reageren

admsnake

admsnake

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 oktober 2005 - 13:12

Hoe snel kan een mug vliegen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Franz

Franz

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 oktober 2005 - 15:49

Dat is volgens mij afhankelijk van elke mug maar er zal wel een gemiddelde snelheid zijn , Mischien als je op google zoekt dat je daar iets vindt

• Gast

Geplaatst op 24 oktober 2005 - 16:01

Dat is volgens mij afhankelijk van elke mug maar er zal wel een gemiddelde snelheid zijn , Mischien als je op google zoekt dat je daar iets vindt

Ik ben eigenlijk al 1j opzoek naar het antwoord op google heb ik destijds allesinds niets gevonden. Daarmee ik hier de vraag stel.

Chriis

Chriis

• >250 berichten
  • 664 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 oktober 2005 - 16:11

Wikipedia?!

The mosquito is a member of the family Culicidae; these insects have a pair of scaled wings, a pair of halteres, a slender body, and long legs. The females of most mosquito species suck blood from other animals. Size varies but is rarely greater than 15 mm (0.6 inch). Mosquitoes weigh only about 2 to 2.5 mg (0.03 to 0.04 grain). They can fly at about 1.5 to 2.5 km/h (0.9 to 1.6 mph) and most species are nocturnal. - http://en.wikipedia.org/wiki/Mosquito

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 oktober 2005 - 18:48

In ieder geval veel te snel. Vannacht 8 keer gestoken, en elke keer als ik het licht aandeed, was die kl*temug weer verdwenen :roll:
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 oktober 2005 - 19:24

Hierboven blijkt, dat je daarvan geen last meer zult hebben als je je slaapsnelheid verhoogt tot boven de 2,5 km/h.....

Maar even serieus, behalve de hierboven genoemde quote van wikipedia kan ik in een halfuur ook zo gauw niks zinnigs vinden over vliegsnelheid van muggen.

Alleen op mosquito weliswaar miljoenen hits...Raspoetin zou dat ook willen kunnen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

admsnake

admsnake

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 oktober 2005 - 22:45

Thx, had mss beter eens in het engels gezocht ook.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 01:00

admsnake schreef:

had mss beter eens in het engels gezocht ook.

Ja, dat sowieso, maar als je wat nuttigs vindt, geef me dan die zoektermen eens door, want mij lukte dat niet in dat halfuur. Altijd leerzaam. Ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb, maar ik heb zitten puzzelen met mosquito, flight, speed en nog zo wat, en met uitsluiting van engine en machine op den duur.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures