[Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

Moderator: physicalattraction

Berichten: 1

[Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

Hallo,

Ik heb nogal last van elektromagnetische straling (afkomstig van draadloos internet en gsm-mast), weet iemand hoe ik deze straling kan afdekken? Zou het helpen om de muren/plafond met aluminiumfolie te bedekken? Andere manieren?

Groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

Een kooi van Faraday zou zeker wel helpen. De werking wordt hier beschreven
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

In de link naar -Wikipedia: Kooi van Faraday - die Raspoetin hierboven aanhaalt trof ik een zinnetje:
Wanneer een mens daar (in een voor het aardmagnetische veld afgesloten ruimte) gedurende langere tijd in verblijft blijkt dat hij gedesorienteerd raakt.
Hier had ik nog nooit van gehoord. Zou dat iets met dat GSM-antenneprobleem te maken kunnen hebben, dat je gedesoriënteerd raakt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

Even gezocht bij google en deze site tegengekomen. Ik weet niet hoe betrouwbaar deze site is, maar ik had in ieder geval nog nooit van het probleem gehoord. Misschien heeft de topic starter hier iets aan?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

Mag ik vragen waarom jij je huis wil beschermen tegen straling? Heb je er last van of denk je dat het tumors kan opwekken enz...

Je huis met aluminiumfolie bedekken zal wel werken, maar het zou redelijk kostig zijn en niet eerlijk tegenover het milieu.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

aaargh schreef:
Je huis met aluminiumfolie bedekken zal wel werken, maar het zou redelijk kostig zijn en niet eerlijk tegenover het milieu.
Wat is er mis met aluminiumfolie en milieu? Tenminste, voor een niet-wegwerpgebruik als dit? Goede stralingsreflector, ook voor warmtestraling, zou best wel eens gunstig kunnen zijn voor je gasverbruik......

Wat ik wel begrijp, is dat je i.v.m. de kleine golflengte van de GSM-straling geen kooi met al te grove mazen moet gebruiken. Hoe doe je dat met ramen? Of is de raamoppervlakte alleen niet voldoende om last te krijgen (als je last ondervindt) ?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

Het spijt me, ik ben de laatste tijd in een milieufreak aan het veranderen :roll: (ik vermoord de klasgenoot die zijn boterhammendoos vult met aluminiumfolie). Aluminiumfolie produceren kost wreed veel energie en het is moeilijk recycleerbaar.

Alleen je ramen afdekken werkt niet, ik heb nog ontvangst en kan nog bellen in kamers zonder ramen, wt logisch is, daar muren geen straling tegenhouden.

Ik zou wel graag willen weten wat nu de problemen zijn waarvan de topicstarter last heeft.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

Aluminiumfolie produceren kost wreed veel energie en het is moeilijk recycleerbaar.
Aluminiumfolie is heel goed recyclebaar hoor, je kunt het gewoon omselten want het is in feite een hele dunne plaat aluminium. Het meeste aluminium dat gebruikt wordt voor echte producten (zelfs constructies e.d.) is voor meer dan 50% recycled aluminium, soms zelfs voor 98%. Aluminiumfolie wordt alleen niet gerecycled omdat het bij het huisafval weggegooid wordt, en dus niet apart.

Als je kijkt per kilo veroorzaakt aluminium (98% gerecycled) 127 mPt milieubelasting. Staal (20% gereycyled, meer kan niet voor constructiedoeleinden) veroorzaakt 117 mPt/kg milieubelasting. Maar omdat aluminium een veel lagere dichtheid heeft zijn producten van aluminium over het algemeen minder milieubelastend.

Maareh, laten we weer ff back to topic gaan. Waarom wil de TS het huis afdekken voor straling?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

Ik denk niet dat aluminium folie gaat helpen.

Zoek eens op goole onder EMC (Eletromagnetic compatibility).

Koolstof zou ideaal zijn om de signalen van buitenaf te absoberen, maar dat is een beetje overdreven.

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

Sterker nog aluminium folie gaat juist als een antenne functioneren!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

Vreemd dat aluminiumolie niet zou helpen..... Als ik mijn mobieltje in alufolie inpak en een minuutje wacht, dan weer uitpak, staat zijn antennesignaal op 0, en pas na enige seconden weer op volle sterkte. Getest op een locatie niet verder dan 700-800 m van de antenne vandaan.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

Natuurlijk werkt aluminiumfolie als afscheming. In een ruimte omgeven door metaal kan geen electromagnetische straling binnendringen (De kooi van Faraday). Aluminuinmuinm is nog steeds een metaal. Kippengaas zou ook wel werken, maar dat hangt denk ik van de golflengte van de EM-straling af
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 393

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

frequentieband van het GSMnetwerk ligt rond de 900MHz, dus golflengte zal rond de 30cm liggen.

kippengaas zou theoretisch moeten werken, maar niet optimaal, en ik heb het laatst getest, en blijkbaar komen 30cm golfjes er nogsteeds doorheen.

Sterker nog; de walki-talki (met golflengte van ruwweg 10m) moest twee lagen kippengaas hebben voordat 'ie geen signaal meer kreeg.

Je zit natuurlijk met een bepaalde indringdiepte, die afhankelijk is van de energie van de golf. Magnetische permeabiliteit van aluminiumfolie is vast op te zoeken op internet. Mocht één laag niet genoeg zijn, dan zou een tweede wellicht uitkomst bieden.

Mijn advies zou zijn; zorg dat je een metaal neemt met kleine gaatjes, of helemaal geen gaatjes, dan kan de golf niet tot nauwelijks binnendringen.

Test het eerst met je gsm; je kunt snel genoeg zien wanneer je GSM geen bereik meer heeft in de buurt van je zendmast, misschien heb je één laag alu nodig, misschien twee, of nog meer.. Testen is hier de makkelijkste oplossing.

maarja.. als je je huis nog een beetje estetische waarde wil laten hebben, is alu-folie rondom niet het meest charmant :roll:
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero

Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger

Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

Om kleine opppervlaktes af te schermen werkt folie wel. Maar als je het hebt over een grote ruimte dan ben je kansloos bezig.

Berichten: 477

Re: [Elektromagnetisme] Elektromagnetische straling afdekken

Om kleine opppervlaktes af te schermen werkt folie wel. Maar als je het hebt over een grote ruimte dan ben je kansloos bezig.
Waarom?
Sterker nog aluminium folie gaat juist als een antenne functioneren!
Waarom?
...daar muren geen straling tegenhouden.
Waarom?

Aluminiumfolie zal prima werken, zelfs dubbelglas houdt al straling tegen, alleen heel weinig. Aluminium werkt als een spiegel, dat is ook de reden dat het vaak wordt gebruikt in situaties dat iets heel erg geïsoleerd moet worden. Denk aan onderkoelde mensen (die verpakt men in aluminiumfolie), of aan aluminium thermosflessen. Een antenne kan aluminium natuurlijk niet zijn als je je huis inpakt met aluminiumfolie, want ... dat werkt gewoon heel anders. De kans daarop is gewoon nihil, zij het niet dat de kans gewoon 0 is.

Maar als je last hebt van elektromagnetische straling, kun je dan nog wel naar buiten zonder goed isolerend ruimtepak? Of wil je geen elektromagnetisme in je huis omdat je apparatuur er slechter door functioneert ofzo?
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.

Reageer