Springen naar inhoud

Moslim propaganda uit het midden oosten

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
  • 756 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 09:04

Wie geďnteresseerd is in te weten hoe in het Midden-Oosten de dialoog met Mohammed verloopt: http://memri.org/video/index.html
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre
Ni de réussir pour persévérer
(Guillaume le Taciturne)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Chriis

Chriis

• >250 berichten
  • 664 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 09:35

Wie geďnteresseerd is in te weten hoe in het Midden-Oosten de dialoog met Mohammed verloopt:http://memri.org/video/index.html

De filmpjes momenteel niet, is dit alleen bij mij?

Memri, bridging the language gap between the middle east and the west.

Memri heeft nog meer sites: www.memritv.org , hier werken de filmpjes wel, kijk op www.memritv.org/subjects.asp om onderwerp gericht te zoeken.

MEMRI's TV monitoring center operates 16 hours per day, overseeing every major Arab channel. The center has the in-house capability to translate, subtitle and distribute the segments from Arab TV in real time to Western news channels across the world, effectively "Bridging the Language Gap Between the Middle East and the West."

Er is ook nog www.memri.de .

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 11:45

The Muslims Discovered Australia

Sheikh Al-Hilali also claims that Afghan Muslims preceded Captain Cook in his discovery of Australia:(11) "Australia is an old-new continent. The Europeans issued a false birth certificate for it when the British seafarer Captain James Cook reached it. However, Australia already had the most ancient race of men on the face of the earth - the Aborigine people... They continue to live their primitive lives to this very day.

"But when you become acquainted with their traditions among their tribes, you find that they have customs such as circumcision, marriage ceremonies, respect for tribal elders, and burial of the dead - all customs that show that they were connected to ancient Islamic culture before the Europeans set foot in Australia.

"That is, Islam had roots deep in the Australian soil and read the Qur'an and called to prayer before the bells of the churches rang in Australia. The best evidence of this is the hundreds of mosques in the center of Australia built by the Afghans. Some of them were destroyed, and others were turned into Australian archeological museums, and still others remained unharmed, and they bear a history that proves that Islam has roots and ancient connections to Australia.

"But because they did not have the proper conditions to continue to exist, such as schools, propagation of the religion, and connection to the Islamic world, the first generation of our Afghan ancestors dissolved...

"I visited the town of Alice Springs in central Australia, and found there a map [of Alice Springs] under the name Mecca. Alice Springs is surrounded by high black mountains, similar to the mountains of Mecca. Summer there lasts 10 months, and winter only two months. The temperature is above 50 degrees Celsius.

"There are several kinds of dates and palm trees there. We did not believe that dates could grow there. Now that we know the reason, we no longer wonder. We found that our ancestors the Afghans were among the first Muslims, and they settled this area and called it Mecca.

"The strange thing was that when our muezzin [who accompanied Sheikh Al-Hilali on his visit to Alice Springs] stood up to call for prayer, the old people of the town came out, and so did men and youths, and they looked different than the black Aborigines. They were a mixture of Afghan and Aborigine, as a result of marriages of Afghan men and Aborigine women. When the muezzin called 'Allahu Akbar,' they said, 'We have heard this song from our ancestors...' When they asked us 'What is this song you are singing?' we told them that this was an announcement of prayer time. When we asked them their names, they answered John, or Steve, but their names ended with Saraj Al-Din, Abdallah, or Muhammad..." (12)

Dit aardige verhaaltje vond ik bij www.memri.de
Nooit geweten dat de Afghanen (Pathanen?, Tadzjiken?, Hazara's?) zulke goeie zeelui en ontdekkingsreizigers waren. Weer wat geleerd dus.
Waarom spreken de Afghaanse intellectuelen en dat zijn er vele zich niet keihard uit tegen deze waanzin of hebben ze dat wel gedaan?
--------------------------------------------------------------------------------

• Gast

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 13:00

Helaas heb ik het artikel over Australie niet kunnen vinden op de vermelde website.
Zo het toch waar is, dan mag je de objectiviteit van memri websites wellicht in twijfel trekken?

Persoonlijk heb ik nog nooit iets gehoord of gelezen omtrent deze standpunten over Australie. Voorlopig schaar ik ze liever onder de noemer Koran=wetenschap, waarop al veel zoniet bijna alles is af te dingen.

Voorlopig is mij niet anders bekend, dat de oorspronkelijke bewoners van Australie onder de noemer Homo Sapiens Sapiens te rangschikken zijn.
Dat heeft veelvuldig DNA onderzoek in het verleden uitgewezen.
Wat wel duidelijk naar voren kwam is, dat deze groep Homo Sapiens Sapiens vermoedelijk ruim 10.000 jaar terug een weg hebben weten te vinden vanuit Azie naar Australie zelf.
Door de plaatselijke omstandigheden zijn hun uiterlijk en gebruiken gevormd tot de huidige.

Overigens houd ik me aanbevolen voor betere denkbeelden in deze.

Chriis

Chriis

• >250 berichten
  • 664 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 13:07

Helaas heb ik het artikel over Australie niet kunnen vinden op de vermelde website.

DGM, bedoelt waarschijnlijk memri.org:
Hier staat het artikel (onderaan):
http://memri.org/bin...ihad&ID=SP66404

GJ_

GJ_

• >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 13:09

.... in mohammedaanse landen......dat is niet anders dan in andere gebieden met een ontwikkelingsachterstand.

Feiten? Dit soort uitspraken zal de "dialoog" niet echt op gang helpen.

Ik geloof dat een aantal van de gebruikers van dit forum ook helemaal geen dialoog wil. Dezen zijn er enkel op uit de cultuur van anderen voor "achterlijk" uit te maken met semi-wetenschappelijke praatjes en enorme copy-paste postings van dubieuze afkomst.

Ik heb er in voorlopig ieder geval geen zin meer in, de "zachte" kant van dit forum heeft scherpe randjes. Geef mij maar harde wetenschap.

-Frankenstein-

-Frankenstein-

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 13:46

Ik ben nu naarstig de filmpjes aan het bekijken.

Tot nu toe spant voor mij #897 - Ramadan 2005 TV Shows - Al-Shatat: Global Jewish Government Convenes to Celebrate WWII de kroon.

Je hoeft het maar in een Europese taal te laten inspreken en je hebt een rel van hier tot en met Tokio. Dit is is toch werkelijk bezopen deze TV shows en deze films worden nog wel uitgezonden door 'Al-Mamnou' TV, a new Jordanian channel'. Ik vond die Jordaanse Koning altijd een parel in het Midden Oosten, waarom kan een man met zoveel macht in zijn land dit soort propaganda niet stoppen ?

Chriis

Chriis

• >250 berichten
  • 664 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 13:56

Tot nu toe spant voor mij #897 - Ramadan 2005 TV Shows - Al-Shatat: Global Jewish Government Convenes to Celebrate WWII de kroon.

Hier kunnen 100 Submissions niet tegen op. Als de selectie op memritv.org een goede weergave is van wat ze zoal kijken daar, dan kan ik alleen maar concluderen dat ze geobsedeerd zijn door samenzweringstheorieën over Joden, ook 911 doet het erg goed. Of de documentaires goed onderbouwt zijn met feiten enzo doet er niet zoveel toe.

• Gast

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 14:18

Ik vond die Jordaanse Koning altijd een parel in het Midden Oosten, waarom kan een man met zoveel macht in zijn land dit soort propaganda niet stoppen ?

Omdat niet iedere moslim een totalitair regime nodig vind?

• Gast

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 14:20

Hier kunnen 100 Submissions niet tegen op.

Dat gaat de goede kant op: de fouten van de een rechtvaardigen met de fouten van de ander.

-Frankenstein-

-Frankenstein-

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 15:31

Toch ben ik blij met de vertaling van deze site, nu kan ik horen en lezen wat er allemaal voor propaganda materiaal circuleert. De beelden doen de andere 99%.

Ramadan 2005 TV Shows - Al-Shatat: Global Jewish Government Convenes to Celebrate WWII

The following is a scene from the Syrian-produced TV series Al-Shatat. Al-Shatat was first aired on Hizbullah's Al-Manar TV during the month of Ramadan 2003, and then on two Iranian channels during Ramadan 2004. Al-Mamnou' TV, a new Jordanian channel, is airing Al-Shatat during Ramadan 2005.  

In this scene, the global Jewish government convenes to celebrate WWII.

Chairman: First, let's raise a toast to celebrate the killing of one million pagans so far in the war declared by Hitler on the world.

Participant: May I say something?

Chairman: Go ahead.

Participant: In my opinion, before we toast the killing of the pagans in general, and of Christians in particular, we must take a moment to think about our German Jewish brethren who now suffer hardship and disasters of a scope known only to God.

Chairman: We've discussed this issue so much it's become tedious. Nevertheless, I will talk about it again, so as to clarify a most important point. The German Jews do not suffer hardship and disasters in the traditional sense. Absolutely not. The German Jews are fighting in their own special way for the sake of their people's glory, and to accomplish the Jews' most supreme goal: the revenge of Yahweh and the Jewish victory.

Participant: Your words are clearly well spoken and wise, doctor. But to be honest, I didn’t understand a word.

Chairman:That's because you're looking at this vast world through the eye of a needle. In fact, we initiated the second world war, the great events of which we are now experiencing, in the hall of Versailles – I mean the hall in which the peace treaty was signed at the end of the first world war. Our goal, when we intervened in these agreements, was to prepare the ground for this war, which we all hope will not end before the Jews achieve a complete victory. After all, such a war is worth a few victims, don't you think?

Participant: You call this a few!?

Chairman: Come now, let’s not argue about the figure. Even if it is high – which I doubt – this will benefit us in the future. Before you even ask, I will tell you how. First, it will increase the fear in the hearts of the Jews, and encourage them to emigrate to the Promised Land.

Second, we will exploit their persecution by Hitler in order to blackmail the world for decades to come, or even for centuries.

Third, and most important, the higher the number of Jews killed in this war, the more we will be able to convince the world that the Protocols of the Elders of Zion is merely a lie invented by the Christian world to increase hatred for the Jews.

Once public opinion has been convinced that this book is merely a lie, we will launch a secret and quiet offensive that will prove this book to be true. Thus, the whole world will fear us deeply, and will be defeated by us without a war.

de grijze muis

de grijze muis

• >1k berichten
  • 1168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 15:38

@inderdaad Chriis, het was memri.org
En mijn vraag aan het eind was een retorische. Het Afghaans intellect heeft belangrijkere zaken aan 't hoofd.
Een speech van een gehersenspoelde sjeik is slechts een peanut in hun ellende.
Helaas zijn er toch steeds weer mensen met een hoog "lilly-gehalte" die steeds opnieuw allerlei onzin, geproduceerd door hun religieuze leiders, aannemen alszijnde de enige Waarheid.

• Gast

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 16:01

Is het tekenend coor de aanhangers van de Islam, dat ze dergelijke prietpraat en baarlijke (of is het baardrijke?) onzin voor zoete koek aannemen?
Ik denk dan aan Lilli, Zo is het maar, Zweistein en Iceman1987 en wellicht zo ontelbare anderen.
Zij zijn echter duidelijk Moslims en zijn gewoon de hun ideologische Geloof door dik en dun te verdedigen.
Daar staat tegenover, dat gewezen Moslims duidelijk andere denkbeelden naar voren brengen, waaruit duidelijk blijkt dat ook Moslims in principe met beide benen op de grond kunnen staan.

Angstwekkend is het wel, dat kennelijke niet Moslims het hele Islamitische geblabla dan vaak met ongefundeerde oneliners trachten te verdedigen.
Is blindheid en doofheid dan ons aller lot?

• Gast

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 16:38

Angstwekkend is het wel, dat kennelijke niet Moslims het hele Islamitische geblabla dan vaak met ongefundeerde oneliners trachten te verdedigen.
Is blindheid en doofheid dan ons aller lot?

Ik hier eigenlijk niet zoveel mensen het hele "islamitische geblabla" echt horen verdedigen.
Wel heb ik hier veel mensen gezien die het kennelijk spuugzat zijn dat er hier door een aantal mensen haat wordt gezaait tegen moslims.

Roland Ronceval

Roland Ronceval

• >250 berichten
  • 756 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 oktober 2005 - 16:53

...
Memri heeft nog meer sites: www.memritv.org , hier werken de filmpjes wel, kijk op www.memritv.org/subjects.asp om onderwerp gericht te zoeken. ...

Dom van mij. Ik had niet meer geprobeerd...

Inderdaad, op de door mij aangegeven URL werken ze ook niet, wel op die door u aangegeven: www.memritv.org

Als je kijkt naar
#899 - Al-Qaeda Leader Ayman Al-Zawahiri Calls on Muslims to Give Aid to Earthquake Victims in Pakistan
Al-Jazeera TV (Qatar) - 10/23/2005 - 00:01:33
zie je een "optreden" van Al-Zawahiri. Midden op z'n voorhoofd zie je een vlek. Dat heeft een betekenis: het is een man die veel bidt, en daarbij met zijn voorhoofd op een kleitabletje (turbah) slaat, zachtjes dan, maar wel voldoende om daardoor uiteindelijk eelt op het voorhoofd te krijgen.
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre
Ni de réussir pour persévérer
(Guillaume le Taciturne)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures