Cholesterol steeds te laag

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 141

Cholesterol steeds te laag

Ik heb steeds last van een te lage cholesterol zowel HDL als LDL

Ik ben al bij verschillende artsen geweest maar die weten ook niet wat het probleem is...voor de rest functioneert alles normaal...alhoewel...mijn rode bloedlichaampjes en hematocriet liggen ook steeds zeer hoog(te hoog eigenlijk)

Ik neem geen medicijnen,drugs of doping...ik doe ook aan geen sport meer maar toch blijf ik scherp en heb ik een hoog uithoudingsvermogen...

Mijn cholesterol heb ik al proberen te verhogen door zeer ongezond te eten en alcohol te drinken maar dat heeft geen effect...

Als ik vraag wat de gevolgen kunnen zijn van een te lage cholesterol schijnt geen enkele arts een sluitend antwoord te kennen :roll: ze kennen enkel maar de gevolgen van een te hoog gehalte...

Eigenlijk vind ik het een beetje discriminerend dat er enkel onderzoek gebeurd naar te hoge waarden...

Wat zou de oorzaak kunnen zijn en wat vinden jullie van het laatste?
Veldslagen winnen betekend niet dat je de oorlog zal winnen...

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Cholesterol steeds te laag

Je zegt dat je steeds last heb van een te lage cholesterol. Weet je gewoon toevallig dat het laag is of heb je echt klachten?

Waarschijnlijk kan een te laag cholesterol geen kwaad en is het juist goed voor je. Tenzij die overdreven laag is natuurlijk.

Cholesterol is nodig voor celmembranen en de synthese van een aantal stoffen zoals hormonen. Maar de mens heeft gemiddeld een cholesterol waarde die velen malen hoger is dan nodig.

Een laag HDL is alleen erg als je LDL te hoog is, maar daar heb jij zo te lezen geen last van.

Berichten: 141

Re: Cholesterol steeds te laag