Springen naar inhoud

folding@home

• Log in om te kunnen reageren

bibi

bibi

• >25 berichten
  • 81 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2004 - 22:20

Hallo,

laatst kreeg ik van iemand die ik goed ken een programma'tje doorgestuurd, waarbij je door dat programma'tje te installeren een bijdrage levert aan de wetenschap. Naar het schijnt werkt het wanneer je niet bezig bent op je computer, dus het neemt geen geheugen af, maar het zorgt ervoor dat de studie naar eiwitten versneld wordt.
Je moet maar ns kijken op http://www.stanford....egroup/folding/

Ik weet niet in hoeverre het allemaal waar is, maar baat het niet het schaadt ook niet. Het is in elk geval volkomen veilig, ik heb het al een tijdje op mijn computer staan, en een vriend van mij nog veel langer...

Als je meer info wilt, je kunt me altijd contacteren, voor zover ik dan verder kan helpen. Username en team number kan je zelf zoeken, maar je kunt je ook altijd aansluiten bij de groep waar ik me in bevindt, geef me een seintje en 'k geef de gegevens door.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

woodstock

woodstock

• >250 berichten
  • 481 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2004 - 00:02

Er zijn verscheidene van dit soort programma's, denk bv. maar eens aan S.e.t.i. (iedereen wel bekend denk ik) Een ander iets is deze:
http://www.grid.org/...ld/download.htm
Een screensaver voor kanker onderzoek.
Misschien hebben anderen iets anders, zodat iedereen er ťťn kan uitkiezen waar die zijn computer specifiek voor beschikbaar wil stellen.
Hoe dan ook een goed idee Bibi, 't is zonde om je pc alleen maar de tijd rond te laten draaien o.i.d. :wink:
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.
(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

bibi

bibi

• >25 berichten
  • 81 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2004 - 20:46

Okay, 'k wist niet dat dat zo in trek is. 'k Heb dat programmatje nu wel op m'n PC staan, maar ik vraag me eigenlijk af hoe dat nu precies werkt...
Uiteindelijk zijn ze toch niet veel met het feit dat je computer aanstaat? En we storten zo toch ook geen geld?

Sorry, maar het principe kan ik niet direct vatten :shock:

woodstock

woodstock

• >250 berichten
  • 481 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2004 - 22:31

Voor zover ik weet krijg je bij bv. Seti een pakketje radiogegevens die dan doorberekent worden, zogauw dat pakketje is berekent stuurt die de gegevens weer terug naar Seti, van daaruit krijg je weer een nieuw pakketje. Als veel mensen dit doen kun je in relatief korte tijd ontzettend veel gegevens berekenen zonder dat het de instelling zelf veel computertijd vraagt. De gegevens, (althans bij Seti) worden gelabelt met jouw code (IP. nr. of andere code) zodat Šls er buitenaards contact gevonden word in jouw pakketje, jij de trotse eigenaar van alle roem bent :shock:
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.
(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures