Pillen en alcohol

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 41

Pillen en alcohol

Ik heb een vraag over pillen en alcohol.

Ik moet momenteel op regelmatige basis (2 x daags) pillen nemen. Het gaat hier over een ontstekingsremmer (geen zware pillen tegen depressie of iets dergelijks). Als ik nu op regelmatige basis (3à4 avonden per week) alcohol consumeer, kan de alcohol (bier) dan het effect van de pillen teniet doen?? Ik drink me niet zat ofzo. Het gaat hier over 5 à 8 glazen bier gespreid over een periode van ongeveer 3 uur.

Ik weet ook dat pillen en alcohol een dodelijke combinatie zijn, maar dat is hier niet het geval. En ook weet ik dat als je bepaalde pillen neemt (o.a. antibiotica) je niet mag drinken omdat je dan ziek kan worden.

Ik vroeg me gewoon af of de alcohol in het bier de werking van pillen zodanig kan hinderen dat het effect van de pillen verwaarloosbaar is.

Grtz

Re: Pillen en alcohol

Dat is nou typisch zo'n vraag die je aan de arts of apotheker moet stellen. Geen mens kan die vraag beantwoorden als hij niet weet wat die pillen van jou precies bevatten.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Pillen en alcohol

Als er een interactie is van alcohol met je medicijn, staat dat in de bijsluiter.

Is de bijsluiter niet duidelijk genoeg, ga dan langs bij je apotheker. Diens beroep is het om dergelijke vragen te beantwoorden.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Re: Pillen en alcohol

Een onderzoek ondere verpleegsters die rookten, alcohol en geregeld aspirine innemen een zeer verhoogde kans op alvleesklier kanker hebben.

Reageer