Springen naar inhoud

Inkt + Lijm van plastic

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

harmdday

harmdday

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2003 - 13:26

Hoi medemensen,

ik zit met een brandende vraag waarop ik zelf geen antwoord kan vinden. Ik heb een pasje, het bestaat uit een plastic buitenkant die op papier is geplakt in de binnenkant (net als een ov- kaart bijvoorbeeld) Ik zoek nu een mogelijkheid om het plastic schoon te krijgen. Het papier heb ik er al af, maar de (gekleurde en zwarte) inkt en de lijm resten willen er maar niet af. Ik heb aceton geprobeerd, azijn en alcohol, maar nog steeds wil het er niet af. Kan iemand me misschien verder helpen???

Alvast bedankt!!! Geplaatste afbeelding

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Gideon

Gideon

• Chemiefoum.nl erelid
  • 337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2003 - 15:08

misschien kun je met behulp van dichloormethaan (giftig) het geheel schoonkrijgen, de kans zit er zeker in dat het schoon wordt, of je plastic heel blijft is echter nog maar de vraag...

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 27 november 2003 - 15:55

misschien kun je met behulp van dichloormethaan (giftig) het geheel schoonkrijgen, de kans zit er zeker in dat het schoon wordt, of je plastic heel blijft is echter nog maar de vraag...

Ik denk dat Gideon daar direct het hele probleem benoemt. Als je ook zoekt op stoffen om lijm te verwijderen vertellen ze je er overal bij dat je het niet moet gebruiken op plastic oppervlakken.
Maar sowieso, dat je het papier zou willen bewaren in goede staat snap ik, maar wat moet je met zo'n stukje plastic?

ArieD

ArieD

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 november 2003 - 11:56

Misschien biedt een IR-spectra van het plastic, inkt en lijm uitkomst. Zodat je weet wat het is en waarmee je het kunt verwijderen.

harmdday

harmdday

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 december 2003 - 21:46

op het plastic van je OV zijn IBG indrukken gemaakt..
ik heb dat plastic nodig om een replica te maken.. get it?

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 04 december 2003 - 08:16

Dit kunnen wij natuurlijk niet ondersteunen. In onze regels en de policy waarmee je het mee eens was tijdens registratie staat dat dit soort dingen niet zijn toegestaan!

The Storm

The Storm

• Chemieforum.nl erelid
  • 148 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 december 2003 - 08:29

Voor de regels over het posten, klik hier

Forumregel 3 in het speciaal... :)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures