Springen naar inhoud

Viscociteit/dichtheid PER/TRI & temperatuur

• Log in om te kunnen reageren

kolle

kolle

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2004 - 13:21

Ik ben actief op het gebied van bodemsanering, waarbij we gebruik maken van temperatuursverhoging om verontreinigingen te mobiliseren.

Door deze temperatuurstoename veranderen zaken als dichtheid en viscociteit. Voor (grond)water zijn ze bekend, maar voor Perchlooretheen, Trichlooretheen en andere gechloreerde ethenen en ethanen kan ik ze niet vinden.

Wie heeft de verlossende tip of de informatie rechtstreeks.

Dank en Groet
Marcel Kolle

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

osmose

osmose

• >100 berichten
  • 130 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2004 - 11:04

Bedoel je dat je de viscositeit en de dichtheid van die stoffen wil weten bij verschillende temperaturen? Of bij een temperatuur (kamertemperatuur)? Want dat kan je namelijk wel vinden op: chemfinder.com
Bij verschillende temperaturen word het denk ik wel heel moeilijk op dat op internet te vinden.
Dan ziet er toch naar uit dat je de viscositeit en de dichtheid zelf moet gaan meten bij verschillende temperaturen van de zuivere stoffen. :)

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 26 januari 2004 - 13:23

Ik had nog even gewacht met posten, maar ik kan ook hier op school ook niks vinden om je te helpen. Er zijn vast wel tabellen met deze gegevens te vinden, maar dan moet je of heel goed zoeken of er waarschijnlijk voor betalen..

Ik ben wel zat duidelijke methoden tegen gekomen om het zelf te gaan bepalen. Dat kost alleen wel heel veel tijd. Geef maar een seintje als je daarin geďnteresseerd bent dan zal ik ze weer even opzoeken en posten...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures