Viscociteit/dichtheid PER/TRI & temperatuur

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Viscociteit/dichtheid PER/TRI & temperatuur

Ik ben actief op het gebied van bodemsanering, waarbij we gebruik maken van temperatuursverhoging om verontreinigingen te mobiliseren.

Door deze temperatuurstoename veranderen zaken als dichtheid en viscociteit. Voor (grond)water zijn ze bekend, maar voor Perchlooretheen, Trichlooretheen en andere gechloreerde ethenen en ethanen kan ik ze niet vinden.

Wie heeft de verlossende tip of de informatie rechtstreeks.

Dank en Groet

Marcel Kolle

Berichten: 130

Re: Viscociteit/dichtheid PER/TRI & temperatuur

Bedoel je dat je de viscositeit en de dichtheid van die stoffen wil weten bij verschillende temperaturen? Of bij een temperatuur (kamertemperatuur)? Want dat kan je namelijk wel vinden op: chemfinder.com

Bij verschillende temperaturen word het denk ik wel heel moeilijk op dat op internet te vinden.

Dan ziet er toch naar uit dat je de viscositeit en de dichtheid zelf moet gaan meten bij verschillende temperaturen van de zuivere stoffen. :)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Viscociteit/dichtheid PER/TRI & temperatuur

Ik had nog even gewacht met posten, maar ik kan ook hier op school ook niks vinden om je te helpen. Er zijn vast wel tabellen met deze gegevens te vinden, maar dan moet je of heel goed zoeken of er waarschijnlijk voor betalen..

Ik ben wel zat duidelijke methoden tegen gekomen om het zelf te gaan bepalen. Dat kost alleen wel heel veel tijd. Geef maar een seintje als je daarin geïnteresseerd bent dan zal ik ze weer even opzoeken en posten...

Reageer