Springen naar inhoud

chloordioxide

• Log in om te kunnen reageren

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 februari 2004 - 14:09

Goedenmiddag,
ik heb een vraagje. doormiddel van elektrochemie via een aluminiumoxide membraam (laat alleen elektronen door) ontstaat een stof genaamd ClO2 chloordioxide. en Dan is mijn vraag hoe kan ik chloordioxide gehalte bepalen aangezien dit een gas is en in kleine hoeveelheden is het wel aanwezig in een waterige oplossing het is een zuiveringsmiddel.
ik heb echt geen idee 8-)

suggesties??? :D

Mvg Ron

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5077 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 12 februari 2004 - 16:19

Het is alleen maar een samenvatting maar...

The determination of chlorine dioxide using Naphthol Green was investigated in the presence of various chlorinated species that can occur under normal water treatment conditions. Ammonium sulfamate (0.75 mol L-1) was used as a masking agent. Naphthol Green selectively reacts with 0-13 mg L-1 ClO2 at pH 9, yielding a linear response (0.9991) with a limit detection of 0.1 mg L-1 ClO2. Several species, , , ClO-, and free available chlorine (FAC), were studied as potential interferents using this method. There was found to be less than 2% interference due to 85 mg L-1 FAC, 23 mg L-1 ClO- and excess of other oxychlorine species could be tolerated without interference.

Deze site overdrijft helemaal met methoden. Ik denk dat je hier zeker iets naar jou gaarding vindt.

Suc6

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 februari 2004 - 16:34

bedankt hier heb ik echt heel veel aan :D
ik had nog nooit van dekker.com gehoord geweldige site... Geplaatste afbeelding

MvG Ron

biochemiefreak

biochemiefreak

• >1k berichten
  • 2330 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 februari 2004 - 16:57

er is wel licht 1 probleempje volgens mij moet je die artikelen betalen als je er een wilt lezen of niet ??? of zie ik dat nou zo verkeerd? :D

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5077 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 12 februari 2004 - 19:01

Bij die van Dekker wel ja, maar die samenvatting geeft toch al een leuk begin ?? En bij die andere site is dat toch niet nodig ??

Runaway

Runaway

• >25 berichten
  • 44 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 februari 2004 - 15:25

Chloordioxide is een zeer sterke oxidator, misschien door een natriumthiosulfaat oplossing van gekende concentratie blazen en daarna met jood titreren?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures