Lekkende vuilniswagen in Hilversum

Moderator: Astro

Berichten: 778

Lekkende vuilniswagen in Hilversum

Drie medewerkers van de afvalstoffendienst Hilversum zijn onwel geworden door een vuilniswagen waar chemicaliën uit lekten. De omgeving is in een straal van honderd meter afgezet. Het nabij gelegen Mediapark moest enige tijd ramen en deuren gesloten houden.

Bron: Teletekst


Weet iemand wat voor chemicaliën er in die vuilniswagen zaten en hoe ze er in gekomen zijn (waarschijnlijk bij het vuilnisophalen) :D

Berichten: 485

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

Ik las op teletekst wat het was: ethanol......

:D

Berichten: 159

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

HUH???? :D


Dit begrijp ik niet helemaal...

Als hun daar al onwel van worden, dan moeten wij met z'n allen massaal doodvallen op school ofzo

Berichten: 778

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

[update]

In Hilversum is vrijdagochtend alarm geslagen nadat een onbekende doch sterk stinkende stof bleek te lekken uit een Kliko-container op een vuilniswagen. In totaal elf mensen zijn onwel geworden door de stank, waaronder drie medewerkers van de afvalstoffendienst. Allen zijn naar een ziekenhuis gebracht voor onderzoek.


De container stond op het terrein van de Gewestelijke Afvalstoffendienst (GAD) aan de Crailose weg. De chemische stof moet in een woonwijk bij het huisvuil zijn gezet.


De politie heeft een straal van honderd meter rond de container afgesloten. Ongeveer honderd medewerkers van spooronderhoudsbedrijf Railpro zijn geëvacueerd, net als het personeel van een dierenasiel. Het treinverkeer tussen Hilversum en Naarden-Bussum heeft enkele uren stilgelegen. Op het Mediapark moest men enige tijd ramen en deuren gesloten houden.


Een geluk bij een ongeluk is dat de harde zuidwestenwind de stank richting heide en bossen blaast, en niet verder de stad in.


De politie en brandweer onderzoeken nog steeds om wat voor chemische stof het gaat.


Bronnen: ANP en NOS-Teletekst, 19 maart 2004

[/update]


ze onderzoeken dus nog steeds om wat voor een stof het gaat zal dus wel geen ethanol zijn aan jullie reactie te zien :D

Berichten: 159

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

De RIVM onderzoekt momenteel nog steeds om wat voor stof het gaat. Volgens een politiewoordvoerder :D gaat het om een bijtende stof, die de ogen en slijmvliezen prikkelt.


Dus geen ethanol!

Weten we dat iig.


Bron: nu.nl

Berichten: 159

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

Hoe komt het dat het zo lang duurt voordat ze iets over die stof weten??


Was het misschien te vluchtig ofzo en is alles verdampt oid?

8-)


---------------------------------------------------------------------------------------

oeps :D foutje,

ik kijk net weer op nu.nl:


Twaalf mensen onwel door giflek in Hilversum


Uitgegeven: 19 maart 2004 20:39

Laatst gewijzigd: 19 maart 2004 20:53


HILVERSUM - Twaalf mensen zijn vrijdag naar het ziekenhuis vervoerd nadat ze onwel waren geworden door een nog onbekende vrijgekomen chemische stof op het terrein van de Gewestelijke Afvalstoffendienst (GAD) aan de Crailose weg in Hilversum. Volgens de gemeente Hilversum hebben metingen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) kleine hoeveelheden ethanol aangetoond als mogelijke oorzaak.


Hoe kan het dan dat ze daardoor onwel worden? :twisted:

Berichten: 485

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

Ja dat begrijp ik ook niet zo goed. Dan zou je ook al last krijgen als je even flink diep inhaleert boven een whiskeyfles.....? :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

kan me haast niet voorstellen dat het ethanol is dan was ik al tig keer onwel geworden. Op de lab zaal hebben we van die demiwater flessen vol met ethanol aangezien we hier de merkstift geschreven teksten van het glaswerk afhalen. Beetje onzinnig. :twisted: Dus ze zullen iets achter houden complot theorie hahaha het was een zwaar giftige gaswolk maar dat zeggen we lekker niet we willen natuurlijk geen paniek. :D


Maar alle gekheid op een stokje ethanol is het denk ik ook niet. vooral dan geen kleine hoeveelheid. Volgens mij is aceton ook niet zo'n lekker produkt wie weet is dat ook wel iets of iets van een halogeen gas. 8-)


MvG Ron

Berichten: 159

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

Ja zoals chloroform ofzo,


Daar had ik afgelopen maandag een aanvaring mee... Afbeelding

Berichten: 485

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

Oh vertel rox? Wij (avondschoolstudenten) hebben die zuurkast in het midden van het organisch lab een keer in de fik gestoken met ether (ongelukje), vette schroeiplek. Achteraf wel gelachen. :D En een mooie souvenier achtergelaten.

Berichten: 159

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

Nou ja,


Ik had nog nooit chloroform geroken dus ik vroeg aan iemand (Arjen...) die met een papiertje met chloroform erop langs liep of ik eens mocht ruiken.


10 minuten daarna ben ik maar een mandarijntje gaan eten want ik was niet erg productief meer.... :D


....MAAR ONWEL...NEE DAT NIET DUS IK VRAAG ME NOGSTEEDS AF WAT ER IN DIE VUILNISKAR ZAT.... 8-)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

En eindelijk zijn ze erachter... Er zat fosfine (fosforwaterstof, PH3) in, een stof die vrijkomt bij de productie van XTC...


En je kan er behoorlijk ziek van worden: Hoesten. Misselijkheid. Brandend gevoel. Diarree. Buikpijn. Hoofdpijn. Duizeligheid. Sufheid. Verlies van gecoördineerde bewegingen. Pijn en beklemmend gevoel in de borststreek. Beven. Kortademigheid. Braken. Stuiptrekkingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

lekker goedje dus.. weten gelijk dat er een XTC lab in de buurt moet zijn :twisted: Kan de politie is ff goed gaan zoeken :D


ik heb het gelezen in de metro moest gelijk aan het forum denken :twisted:


Maar dat is dus uit de wereld 8-)


MvG Ron

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

Of de :D politie was al aan het zoeken en werd er maar bekend gemaakt dat het ethanol was zodat die XTC-laboranten geen arwaan zouden krijgen en hem zouden smeren. Zou op zich wel een slimme zet zijn, maar dan hadden ze wel een andere stof moeten nemen als ethanol, want dat geloofd niemand, alhoewel.... Waarschijnlijk gelooft iedereen het behalve de mensen met een iets meer chemsiche opleiding hebben 0,001 % van alle Nederlanders ofzo 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Lekkende vuilniswagen in Hilversum

Ja inderdaad vooral omdat men niet in de gaten heeft of geen weet van heeft dat ethanol gewoon alcohol is. En trouwens XTC laboranten weten wel wat van chemie dus die zullen vast wel ff denken als ze het hebben gehoord 8-)


MvG Ron :D

Reageer