Springen naar inhoud

onderwerp essay psychologie

• Log in om te kunnen reageren

martine

martine

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 oktober 2005 - 15:32

hallo allemaal,

Ik ben eerstejaars studente psychologie en nu moet ik een essay schrijven, maaar ik kan geen onderwerp bedenken. We zijn helemaal vrij in het kiezen van een onderwerp, maar dat maakt het alleen maar lastiger vind ik. Ik heb uiteraard al rond gekeken maar ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een essay geschreven en ik weet dus eigenlijk niet zo goed wat voor onderwerpen geschikt zijn om een essay over te schrijven. Ik vroeg me af of hier misschien iemand een idee heeft?

groetjes martine

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 oktober 2005 - 15:41

Welke richting wil je op na het eerste jaar?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Napoleon Dynamite

Napoleon Dynamite

• >250 berichten
  • 778 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 oktober 2005 - 15:41

Je zou een essay kunnen schrijven over stakingen in BelgiŽ en daarover de theorieŽn van LeBon, Mayo en Klandermans tegenover elkaar laten contrasteren.
LeBon: deÔndividuatie
Mayo: belangen
Klandermans: kosten-baten analyse

Je zou een essay kunnen schrijven over de minimale groepen experimenten waarvan men uitgaat dat experimentele groepen effectief echte groepen zijn.

Je zou een essay kunnen schrijven over de opvoedingsstijlen en de invloed van Sinterklaas op het gedrag van de jongsten.

Je kan zoveel meid, er is tijdens de colleges waarschijnlijk al zoveel aanbod gekomen dat je eens moet reflecteren wat je echt zeer boeiend vond. Schrijf daar iets over!

Succes!
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen kŲnnen

Heidewachtel