beginnelingsvraagjes sorry :)

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 7

beginnelingsvraagjes sorry :)

Hey, ik ben hier redelijk nieuw enzo, maar zouden jullie AUB deze 2 vraagjes kunnen oplossen?

- Bepaal het aantal zuurstofmoleculen (dizuurstof) in 10 gram zuurstofgas

- Bereken de massa van 12,04 * 10 24 waterstofcloride

dankuwel

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: beginnelingsvraagjes sorry :)

Hartelijk welkom op Chemieforum.nl, eerst nog even een paar puntjes voor de algemene orde:

- Zorg dat je een duidelijke titel geeft aan je vraag zodat iedereen gelijk snapt wat je wilt weten

- Gebruik iets minder enters :D

- Eigenlijk zijn we geen huiswerkforum waar je zo 123 even je theorievragen kan plaatsen (uitzonderingen daargelaten), maar natuurlijk willen we je helpen

- Met de knop 'bewerk' kan je je post even aanpassen zodat het duidelijk word wat je bij die tweede vraag wil weten (altijd even je vraag doorlezen voordat je hem plaats).

Zuurstof:

Zuurstof (O2) heeft een molmassa van 32 (31,9988) en met 10 gram betekend dat dus dat je 0,31 mol hebt. Verminigvuldig deze met het getal van Avogadro, te weten 6,022 x 1023, en je krijgt het aantal deeltjes namelijk 1,88 x 1023...

Berichten: 7

Re: beginnelingsvraagjes sorry :)

Ik weet het, ze heeft niet meer uitleg bij de 2de vraag gegeven, LETTERLIJK overgetypt, maar denk nu niet dat dit gewoon huiswerk is hoor :D *kuch* straf *kuch* :twisted:

We hadden dat stukje les zelfs niet helemaal af en ik wil geeen VETTE buis dus.. :twisted: 8-) . Dank je voor de eerste oplossing in elk geval :twisted:

Berichten: 68

Re: beginnelingsvraagjes sorry :)

Die 2e vraag en 2e reactie zijn idd inclompeet.

Reageer