Springen naar inhoud

vlam emissie spectrometrie (ves)

• Log in om te kunnen reageren

Kissie

Kissie

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2004 - 15:13

Hallo,

Ik zoek informatie over VES, ,(vlam emissie spectrometrie). Ik heb al het hele internet afgezocht maar kan niets vinden. :-k Zou iemand mij willen/kunnen helpen??
alvast bedankt! :)

Groetjes Kissie

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 14 mei 2004 - 21:13

Welkom op Chemieforum.nl :-k

"Atomic Emission Spectrometry - In flame emission spectrometry the analyte atoms are raised to an excited electronic state through energetic collisions with flame constituents. When the atoms relax to the lower ground state, radiation is emitted that is characteristic of the element. The desired wavelength is isolated by a monochromator and detected with a photomultiplier tube. The intensity of the emission is proportional to the concentration of the analyte in the sample."

Misschien is dus een Engelse zoekterm op google een idee...
Eerste hit van Google

Kissie

Kissie

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2004 - 10:17

hallo!!

Hartstikke bedankt! Ik had het zelf ook kunnen bedenken natuurlijk maar als je al een poosje bezig bent wil dat niet echt meer :-k...

Heb je/Heeft U misschien nog een idee voor ICP? Ik heb al wel wat gevonden maar alle informatie is welkom!! Geplaatste afbeelding

Greetz Kissie!! :)

Jorim

Jorim

• >5k berichten
  • 5075 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 17 mei 2004 - 10:20

Ja :-k

Als je even zoekt op het forum vindt je deze topic

*_gast_TVC_*

• Gast

Geplaatst op 30 mei 2004 - 18:24

Instrumentation Laboratory Inc levert spullen voor de ves. Dus misschien dat je hier iets mee kunt. Ik zit te denken welke ves wij hebben maar weet zo niet meer welk merk. Als ik er aan denk zal ik dinsdag eens kijken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures