leeftijdsverschil

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 4

leeftijdsverschil

Hallo iedereen

Is er soms wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het leeftijdsverschil tussen mannen en vrouwen? Ik schets even in concreto de volgende situatie:

- 22 jarig meisje, zit in haar laatste jaar (thesis) aan universiteit

- maakte een eind aan de 5 jarige relatie met haar 24 jarige vriend

- is totaal niet los van haar vriend, ze ziet hem nog heel erg graag, maar praktisch ging het niet meer, haar woorden waren: ik zie je nog graag als persoon, maar zie een relatie niet meer zitten

- is twee dagen later met haar 45 jarige professor (die een 3 jarige slechte relatie heeft met zijn vrouw)

- heeft 3 kinderen (18 - 14 - 12)

- is haar begeleider voor de thesis

- neemt haar mee naar buitenland voor congressen

- ze zegt zelf dat ze die 24 jarige jongen nog heel veel zal missen

- zegt dat het met de professor nogal vlug gaat allemaal

- vader van het meisje is razend, en broer (die een zeer sterke band heeft met z'n zus) spreekt amper nog

- Deed activiteiten met haar als kamer delen in buitenland, stelde voor om smorgensvroeg te gaan lopen, wil fietsen met haar (desnoods samen op een tandem), komt naar haar kot en blijft er soms tot 00u15, komt lamp herstellen, fietsband oppompen, gaan samen lopen

- vriend doorzag dit en werd kwaad

- de relatie begon te beven onder de ruzie's

- en het hield geen stand meer

Ik ben de 24 jarige gedumpte vriend.

Zijn er soms wetenschappelijke resultaten over leeftijdsverschillen tussen mensen wat betreft risico's bijvoorbeeld verbonden aan een dergelijke relatie? Moet het 22 jarig meisje niet eerst los zijn van de vriend om in een nieuwe relatie te stappen? Of maakt het niet uit hoe? Is ze niet heel erg kwetsbaar? Wat zijn mogelijke scenario's? Waarom heeft die professor dat toch niet tegengehouden? Wat zegt dit over zijn motieven? enz

Alle raad en info is welkom.

bedankt!

hopelijk heeft niemand dit meegemaakt, want het is hartverscheurend

kheb enorm veel liefdesverdriet, ik stond machteloos, en heb in de hele zaak 'verloren'

We hadden een hele goede relatie reeds opgebouwd van 5 jaar, hij komt daar even langs in haar laatste jaar en verbrot alles voor ons als koppel. Ik voel het zelf niet, alhoewel velen mij zeggen dat zij (in mijn plaats) op zijn smoel zouden slaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: leeftijdsverschil

Je mixt hier een persoonlijk probleem met een algemene vraag. Wat persoonlijke problemen betreft hebben wij een beleid, zie P&S bijsluiter , waarin wij een tweetal links van sites hebben opgenomen waar je wellicht om raad kunt vragen.

De "algemene" vraag is teveel toegespitst op het persoonlijke probleem om het predikaat "algemeen" of "wetenschappelijk" te verdienen.

Daarom een

-slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gesloten