Stage/Afstuderen

Moderator: Rhiannon

Berichten: 130

Stage/Afstuderen

Wie gaat er volgend school jaar afstuderen en/of stage lopen?

En bij welk bedrijf? Ik ga vanaf november afstuderen, ik hoop over een jaar mijn diploma te hebben!! :-k

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Stage/Afstuderen

Ik ga volgend jaar stage lopen en dus ook afstuderen.

Ik ga samen met The Storm en jileeflang naar het ECN in Petten het grootste onderzoeksinstituut in Nederland op energiegebied...

Berichten: 130

Re: Stage/Afstuderen

Waaraan ga jullie onderzoek verrichten? Afbeelding

Ikzelf heb vrijdag een sollicitatiegesprek, spannend!! :-k

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Stage/Afstuderen

Ik ga bij het Acedemisch Ziekenhuis Groningen stage en afstuderen.

Ik om te werken in de endotheel groep. Die houdt zich bezig met medicijn kanker onderzoek. :-k

MvG Ron

Berichten: 337

Re: Stage/Afstuderen

Ik ga maandag heen voor n gesprek bij Nederlands Instituut voor Hersenonderzoek.

Ik zal waarschijnlijk mijn afstudeeropdracht doen bij de afdeling Neuroregeneratie, die zich o.a. bezig houdt met onderzoeken naar het aanzetten van het delen van zenuwcellen en het verder laten groeien van uitlopers :-k , dit kan van belang zijn bij mensen met een dwarslaesie.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Stage/Afstuderen

Oja dat is ook wel zo leuk om te vertellen. Officieel zitten we op de afdeling "schoon fossiel" en die doen onderzoek naar het effectiever gebruiken van fossiele brandstoffen of het combineren met andere opties (waterstof end.).

Maar we kunnen ook terecht komen bij de afdeling luchtkwaliteit of een afdeling die iets doet met kwaliteit en milieu (weet even niet hoe die afdeling heet)..

Precies konden ze het ons nog niet vertellen, want ze willen een opdracht kunnen geven die op het moment van de stage zo actueel mogelijk is. We weten zelfs nog niet wie op welke afdeling zit. Dus tot 1 september blijft het spannend!!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Stage/Afstuderen

gisteren was er nog een interessant programma op ned 3 ging over waterstof als vervangende brandstof. Nog gezien?

MvG Ron

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Stage/Afstuderen

*** nee, wordt tijd dat we onze wetenschappelijke televisiegids gaan uitwerken...

Berichten: 130

Re: Stage/Afstuderen

Dat is wel heel positief dat ze het onderwerp van het onderzoek zo actueel mogelijk willen houden!!

Zelf ga ik solliciteren bij Janssen Pharmaceutica in Belgie :-k

Hoe is dat bij jullie gegaan? Moest je echt solliciteren op een bestaande vacature of ging het allemaal veel makkelijker?

Berichten: 148

Re: Stage/Afstuderen

Ja wel iets makkelijker... Jorim had in het tweede jaar al stage gelopen bij ECN, daar wat contacten overgehouden... Het was een kwestie van een e-mail sturen, afspraak maken en ehm... klaar.

Berichten: 778

Re: Stage/Afstuderen

ikke ga ook stage lopen :-k

Alleen zijn jullie vast niet geintereseerd waar, aangezien het niet echt iets met chemie te maken heeft :)

Alhoewel er zit ook een drukkerij misschien wel heel chemische inkt?? :P

Anyway ik moet aanstaande woensdag erheen voor een solicitatie gesprek, moet dan mijn stage map met werk mee en een goede motivatie waarom ik daar wil stage lopen (respect to: Jorim, the storm en jileeflang) :P

Berichten: 311

Re: Stage/Afstuderen

Heb ook stage gelopen bij ECN, unit DEGO (Duurzame energie in de gebouwde omgeving).

Volgend jaar nog een scriptie en afstuderen. Dan de arbeidsmarkt maar op, of promoveren, weet ik nog niet eigenlijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Stage/Afstuderen

Ik probeer eerste een goede stage afteleggen en dan wil ik binnen het AZG indien mogelijk verder ontwikkelen in mijn vakgebied eventueel opwerken tot onderzoeker. :)

Ik wil eigenlijk nog verder kijken dan alleen analist. Maar goed tegenwoordig moet je blij wezen met een baan!!! :-k

MvG Ron

Berichten: 337

Re: Stage/Afstuderen

Vandaag dus op gesprek geweest krijg ik NUL stagevergoeding :-k

Absoluut interessant onderzoek dat zeker, maareh dit is toch echt wel een domper...

Zijn er nog meer mensen die dit hebben mogen ervaren?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Stage/Afstuderen

ik krijg gelukkig een kleine vergoeding (250 euro per maand) :-k

Dat is dan best balen.

MvG Ron

Reageer