Waarom hebben wij een maan??

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 37

Waarom hebben wij een maan??

waarom hebben wij een maan en jupiter er 7 (gokje) en saturnus ???

ik heb nl. een maan van saturnus (titus denk ik) gezien maar die stond er zeer ver van af en was zeer groot
"alle waarheid is simpel, is dat geen dubbele leugen?"



Nietzsche

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Waarom hebben wij een maan??

wij hebben een maan, omdat de evolutie van ons zonnestelsel het zo wilde.

even een tot hier toe meest aangenomen ontstaanstheorie over de maan:

http://www.urania.be/sterrenkunde/zonneste...telsel/maan.php

De grote gasreuzen hebben meer manen omdat ze er veel invangen doordat ze een veel grotere aantrekking hebben.

Jupiter heeft zeker in de 20 manen (waarom 4 zeer bekende), elke dag worden er rond de gasreuzen steeds maar nieuwe manen ontdekt. over precieze aantallen spreken is dus zinloos.

Je hebt waarschijnlijk titan gezien (op foto). Titan is inderdaad zeer groot. er zijn manen (oa titan en ganymedes) die groter zijn dan een planeet (mercurius en pluto)
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Gebruikersavatar
Berichten: 37

Re: Waarom hebben wij een maan??

ja het was titan maar niet op foto, met een telescoop (op de opendeurdag van urania)

en bedankt voor de link
"alle waarheid is simpel, is dat geen dubbele leugen?"



Nietzsche

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Waarom hebben wij een maan??

graag gedaan
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 8

Re: Waarom hebben wij een maan??

joris schreef:waarom hebben wij een maan en jupiter er 7 (gokje) en saturnus ???

ik heb nl. een maan van saturnus (titus denk ik) gezien maar die stond er zeer ver van af en was zeer groot
Beste joris,

Waar moeten wij anders onze ziel instoppen...we zijn er toch voor de groei van het heelal?

Wat zit er dan achter de maan?

Het gaat om de juiste vraag.

succes,

groetjes Aluna

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Waarom hebben wij een maan??

wat er achter de maan is, hangt af hoe je het bekijkt :shock: : de zon, de sterren, een andere planeet ,...
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Reageer