Alcohol

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 31

Alcohol

Zou iemand mij een antwoord kunnen geven op de volgende 3 vragen over alcohol?
  • Wat verandert er aan je adem als je drinkt of gedronken hebt?
  • Hoe toont de politie aan dat deze verandering heeft plaatsgevonden?
  • Hoe kan ik zelf testen of ik (teveel) heb gedronken?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: Alcohol

Alcohol wordt niet direct verteerd na opname of chemisch verandert in je bloed. Als het bloed door de longen gaat wordt een gedeelte van de alcohol opgenomen in de lucht aangezien alcohol gemakkelijk verdampt uit een vloeistof (behoorlijk vluchtig).

De concentratie alcohol in die uitgeademde lucht is dan evenredig met de hoeveelheid alcohol in het bloed (2,1 ml lucht staat gelijk aan 1 ml bloed) en dus kan aan de mate van verkleuring, zie je andere topic :-k , worden gezien hoeveel alcohol er in iemand bloed zit.

Er verandert dus niks aan je adem, alleen zit er (meer) alcohol in als normaal. Zelf kan je testen of je hebt gedronken door deze testjes kant en klaar te kopen (even Googlen), de betrouwbaarheid van zelfgemaakte blaaspijpjes is nul, lijkt mij...

Berichten: 98

Re: Alcohol

Vroeger gebruikte de politie zakjes met dichromaat in om te testen of iemand gedronken had ('in het zakje blazen'). Had de man of vrouw in kwestie gedronken dan werd de alcohol geoxideerd en het dichromaat werd gereduceerd wat gepaard ging met een sterke kleurverandering. Dit was wel makkelijk te omzeilen. Als je net voor een controle iets sterk zuur had gegeten zoals een zure augurk dan was je adem zo verzadigd met zuur dat de het dichromaat niet gereduceerd werd.

Berichten: 31

Re: Alcohol

De concentratie alcohol in die uitgeademde lucht is dan evenredig met de hoeveelheid alcohol in het bloed (2,1 ml lucht staat gelijk aan 1 ml bloed) en dus kan aan de mate van verkleuring, zie je andere topic :-k , worden gezien hoeveel alcohol er in iemand bloed zit.
Die test uit mijn andere topic is een voorbeeld van de test die de politie erg lang geleden gebruikte. Nu gebruiken ze ene apparaatje wat anders werkt. Weet iemand misschien hoe de huidige testen werken?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Alcohol

zou je misschien in contact kunnen komen met de producent van het apparaatje ff bij de politie langs misschien hebben zij nog wat informatie voor je.

Inderdaad ze zijn overgegaan op een ander systeem aangezien het oude zeer onbetrouwbaar is. Het was zelfs mogelijk om met 6 tot 9 glazen te kunnen rijden zonder dat het apparaat wat aangaf.(zie blikopweg)

MvG Ron

Reageer